Award

Åh hej och hå, jag har fått ett award! Yeaaah! Nästan så att jag kan göra segerdansen! Iallafall så fick jag denna utav Zarah-Lou och jag blev väldigt glad förstår ni.
Jag hittade Zarah-Lous blogg för flera år sedan, eller var det tvärt om? Oavsett så är det en människa som verkar hur trevlig och genuin som helst. En frisk fläkt som ibland får mig att skratta så att tårarna rinner. Känns ganska skumt att "känna" en person igenom blogg/twitter/instagram/facebook, men samtidigt är det helt klockrent.
 
Ja just ja, awarden.
 

Så här fungerar det:
- Tacka och uppmärksamma den som nominerade dig.
- Skriv 11 random fakta om dig
- Svara på de 11 frågorna du fått i awarden
- Välj ut 11 bloggar att nominera (ej den som nominerade dig)
- Skriv 11 frågor till de du nominerade

11 random fakta om mig:

1. Jag är barnsligt kär i julen. Jag skulle nog inte klara en jul utomlands, trots att jag älskar att vara utomlands.

2. Just nu arbetar jag som engelskalärare vilket inte många vet.

3. Jag älskar att skriva listor på saker.. nästan som en tvångstanke. Sedan glömmer jag dock att följa dem..

4. Jag har seperationsångest.

5. Jag MÅSTE ha saker som andra rekommenderar.. det är dyrt att vara jag. Dessutom börjar Joakim prata om platsbrist..

6. Jag skämtar gärna om mina egna misslyckanden och IQ-befriade handlingar. Hatar dock om andra gör det.

7. Blir jag riktigt arg så stampar jag med foten. Sedan blir det "svart".

8. Jag vill aldrig vara elak mot någon men jag kan vara lite bitsk ibland.

9. Jag dagdrömmer väldigt mycket, hela tiden.

10. Jag gråter väldigt lätt. Absolut om jag blir arg.

11. Jag förlåter folk som gör mig illa, flera gånger i vissa fall. Men man har bara en chans till mitt fulla förtroende och min respekt. När jag ger upp, då finns inga broar kvar. {Seriöst, jag vet)

 

Frågorna jag fick:


1. Vilket är ditt absoluta drömresemål?

Jag har så många olika resmål som jag vill besöka innan jag ens accepterar att mitt liv är klart. Jag vill bland annat besöka Bora Bora, ett fantastisk destination för en bröllopsresa.. eller typ guldbröllop om det vill sig illa. Sedan vill jag besöka Fiji, Hawaii, USA, Paris, Italien, Sicilien och Mexico. Det är helt enkelt omöjligt för mig att bara välja ett ställe..

 
2. Har du några tatueringar, om ja – vad föreställer de? Om nej – vill du ha?

Ja jag har en simpel tatuering som är ganska ny enligt mig (oktober, 2012) och den föreställer en text: "Stand tall" och det ska påminna mig om att jag ska göra val som jag kan stå för och försöka vara så snäll och rättvis jag kan. Jag ska kunna stå rak i ryggen helt enkelt.

Det, det är viktigt för mig. Men jag lär mig fortfarande.


3. Vilken är din favoritvardagssyssla?

Vardagssyssla, vad räknas till det egentligen? Jag älskar att snusa Joakim i nacken på morgonen/kvällen. Men det är ju inte en vardagssyssla i den bemärkelsen utan mer något som jag gör, så gott som dagligen och jag gör det på min favorit.

Annars gillar jag att gå ut och gå med Kelah när hon bor hos mig. Det är fantastiskt.

Och så gillar jag att diska ibland. Men bara om jag kan se på serier på datorn samtidigt som jag diskar. Det är jäkligt bra kombo.


4. Jag behöver bekräftelse, snäll skriv något fint om mig?

Zarah-Lou, du är rolig, trevlig och verkar vara en bra vän. Du är generös och hjälpsam. Dessutom är du väldigt härlig och en glädjespridare. Det tycker jag om! Dessutom har jag aldrig skådat någon med längre ögonfransar än dina, jag är avundsjuk. Dessutom är du uppskattad utav mig.


5. Samlar du på något?

De flesta som känner mig vet att jag är samlare. Jag är på gränsen att vara en hemsk samlare då jag alltid har en röst i bakhuvudet som viskar att saker och ting kan vara bra att ha. Det är nog en biverkning av alla de gånger jag saknat något som jag behövde eller något. När jag kollar i mitt hem så ser jag otroligt mycket kläder, skor, lukta-gott-prylar och andra "bra att ha"-saker .


6. Din finaste egenskap som människa? (Skryt är välkommet!)

Oj min finaste egenskap? Jag försöker vara en bra vän och vara trevlig mot de flesta. Men det fungerar inte alltid och absolut inte när man inte får något positivt gensvar. Då orkar man inte mer.

Men jag försöker vara glad, snäll och tillgiven. {Som en hund ungefär?]


7. Hur träffades du och din partner? Om du är fri och singel; hur träffades du och din just nu närmaste vän?

Vi träffades för ett år sedan (mer än ett år sedan) när han var chaufför och jag var en fyllekaja. Jag och Madelene behövde skjuts hem och vi fick skjuts med bilen som Joakim körde. Som tur var fick jag sitta fram och samtala tillsammans med Joakim vilket var vårat första möte. Sedan dröjde det några veckor/månader innan vi hördes av och ganska snart var jag fast. Han är smart, rolig och kunde hålla igång ett samtal vilket är väldigt viktigt för mig. Dessutom är han väldigt rolig och nu är han en av mina bästa vänner. ♥

8. Om du skulle läsa ett språk, vilket skulle det vara och varför?

Jag skulle vilja lära mig spanska portugisiska och italienska.

Spanska mestadels för att det är det vackraste språket jag vet och de andra för att det har varit högt upp på min to do-lista ett bra tag.


9. Förlora hörseln eller förlora synen?

Jag skulle nog hellre förlora hörseln faktiskt, och det är för att jag i sådana fall fortfarande kunde uppleva världen, se mina barn/barnbarn och mina nära och kära. Vilket för mig är väldigt viktigt.

Man glömmer alldeles för lätt bort de fördelar man har här i världen.


10. Om du fick välja EN makeup-produkt för resten av livet, vilken skulle det vara?

Just nu skulle jag välja M.U.S cover all mix (JAG FICK EN I JULKLAPP AV DIANA! Lycka!) och den funkar otroligt bra! 

För en vecka sedan skulle jag nog säga min ögonbrynspenna..


11. Vad önskar du dig i julklapp?

Jag har önskat mig lite smått och gott denna julen. Om man rälknar bort M.U.S cover all mix, så önskade jag mig en fotoskrivare, ett strykjärn och en epilator. Det var de "stora" sakerna jag önskade mig, sedan önskade jag mig mycket smått.

11 andra som gärna får ta emot denna award:
De flesta jag följer har redan fått ett award, så jag väljer de jag har kvar på "listan".


Diana, Luz, Caroline och Anna.

 

 11 frågor ni gärna får svara på:

 

1. Hur ser din morgonrutin ut?

2. Vad var ditt drömyrke när du var liten? Har det slagit in eller har du ändrat dig?

3. Vad är du mest rädd för?

4. Berätta ett av det viktigaste valen du har gjort i ditt liv. Skulle du ha valt annorlunda idag?

5. Tror du att man blir lycklig av rikedom? Varför?

6. Är du en person skulle klara dig ensam på en öde ö? Varför?

7. Vad skulle du absolut vilja göra innan du dör? Ge gärna 3 exempel och beskriv varför du valde just dessa.

8. Vad är enligt dig den perfekta semestern? Är det charter eller kanske en resa till alperna?

9. Har du några tvångstankar eller några speciella egenskaper?

10. Vilken typ av människa är du, ser du dig själv som en bra medmänniska?

11. Vad brukar du/ni göra på julsdagsmorgonen. Har ni några traditioner som du kommer föra med dig till dina barn?

 

Tack Zarah-Lou för att du gav mig den här awarden och jag hoppas att du tycker att svaren var lite intressanta.


Kommentarer
Zarah-Lou

Whoop! Jag fick både bekräftelse och läsa en rolig lista! Jackpot! ;)
Dina svar var riktigt bra! Och vi har ungefär samma drömresemål du och jag! Mexico MÅSTE du bara till, säger jag bara! Franska Polynesien och Bora Bora tror jag ALDRIG kan vara fel, om än att det bara(?) skulle innebära sol, bad, snorkling och dykning. Verkar vara lugnt tempo där borta :)

2013-12-19 | 12:04:05
http://blogg.zarah-lou.se/
Carro

Ååå.. har tappat av att läsa bloggar helt & hållet, men så gick jag in på min gamla bloglovin och upptäckte att du var kvar i bloggvärlden! Hehe va kul :) Och så fick jag ju dessutom syn på din lista här, ska jag minsann se till att fixa i dagarna!

2013-12-28 | 14:45:42
http://carolinenorden.blogg.se
Jynarn

åå tack! tro det eller ej men jag har faktiskt typ fullföljd detta ;)

2014-01-04 | 18:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback