Filmtips och envishet

Persika & hallonsaft, med mynta & is.
 
Storstädning och sådant trist som hör till en söndag, ja exakt så har min dag sett ut.
Joakim hade ju fixat lagom till midsommar och sedan kom jag som en tornado och stökade till allt igen så idag fick jag snällt ställa mig och diska och damma av dammsugaren.
Men nu när det är gjort känns det förbaskat skönt. Och tänk vad fin min lägenhet är!
 
Medan golven torkade tog jag mig äntligen ut på en promenad/springtur runt broarna. Jag vet att man inte ska träna för hårt när man är sjuk.. men jag vill fasiken inte vara sjuk längre och om jag inte börjar röra på mig snart igen så kommer jag få gömma alla mina jeans längst in i garderoben igen.. nu när jag äntligen har fått köpa nya. Nej, så ska det inte bli.
Och jag kände på kroppen att energin fanns där just idag, så därför struntade jag i förkylningen och lät kroppen göra sitt istället.
Jag vill bli hurtig. Sådeså.
 
Nu sitter vi och kikar på fotboll.. eller ja, som ni kanske kan förstå så är det Joakim som kikar på fotboll och jag slänger ett getöga på TV'n lite då och då och istället surfar jag runt och hittar roliga saker som jag lägger på min mentala "att köpa-lista".
 
Tänkte ge er ett filmtips nu när jag ändå är på gång: "The host" {den som är från 2013] som är baserad på en bok som Stephenie Meyer har skrivit. {boken heter "Genom dina ögon" och Stephenie Meyer har, om ni inte redan visste det, skrivit Twilight böckerna]
 
"Melanie Stryder (Saoirse Ronan) är en av de få överlevande människor som kämpar mot den utomjordiska rasen "själar". Dessa parasiter tar över människors kroppar och raderar deras personligheter. Vandraren tar Melanies kropp men hon kämpar emot och Vandraren tvingas uppleva hennes känslor, drömmar och minnen av den stora kärleken Jared Howe (Max Irons)."
 
Har ni möjlighet att se den filmen så ska ni absolut göra det. Ge den lite tid i början, sedan är ni fast.

Kommentarer
Luzen

Hoppas din energi håller i sej nu å att inte förkylningen kommer tillbaka igen.. var försiktig me träningen om förkylningen fortf pockar på <3

Aaaah haha den filmen har jag oxå sett. Jättefin va den! Snyggt gjord å jag gillar Saoirse :)

2013-06-24 | 08:57:19
http://luzzis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback