Studentens lyckliga dag

"Sjung om studentens lyckliga dag, låtom oss fröjdas i ungdomens vår"
Det är helt sjukt, men nu har Camilla tagit studenten! Hon som för alltid kommer vara 9-10 år i mina ögon.
 

I tisdags kom världens bästa vän, Diana, hem till mig! Jag får glädjetårar bara jag tänker på det. Bubblande skratt, samma humor, minnen och samtal om allt som kommer upp i huvudet på en. Lycka som aldrig förr.
Pizza och en öl {okej då, två öl} på knuten tillsammans med gänget och sedan godisfrossa hemma hos mig. Det blev en kväll som för 7 år sedan (7 år!?) var vardagsmat {förutom pizzan.. pizzan var bara vid speciella tillfällen} och nu sker det alldeles för sällan.
 
På onsdagsmorgonen kom Camilla till oss för att bli tillfixad. Känns faktiskt otroligt bra att Camilla litar så pass mycket på mig så att hon låter mig sminka henne på två viktiga dagar i hennes liv. Först till balen och sedan på själva studentdagen.
Diana fixade hennes hårsvall till vackra lockar som ramade in hennes ansikte perfekt och när allt fix var klart vinkade vi glatt av C till hennes champangefrukost.
 
Diana fick sig en svängom med sminkborstarna hon också och sedan möttes vi vid kyrkan för att börja firandet.
Och vilket glädjerus det var utanför kyrkan! Glada studenter som tjoade och skrattade så långt ögat kunde nå {en liten överdrift kanske..]
 
Studentfirande på ett lastbilsflak och sedan var jag bjuden på studentfika hemma hos C's familj som räckte in på småtimmarna. Min älskade syster fick skjutsa mig flera vändor då klantiga jag glömde studentpresenten hemma trots att det var enda anledningen till att jag avvek från sällskapet under dagen.. Jag har verkligen inget minne! Önskar att man kunde köpa en extra hårddisk och koppla in eller något.
 
 
Grattis Camilla till studenten! ♥
 

Kommentarer
Jynarn

Åå jag saknar dig redan!! Hade såå kul ! Va längesen jag skrattade så mkt som jag gjorde de dagarna i sveg :) du är bäst! Puss

Svar: Jag saknar dig såååå jävla mycket. Har typ sörjt flera dagar nu att du inte är kvar. ÅÅÅh ont i hjärtat. Plus att vi inte hann planera när jag kan hälsa på dig / er i sthlm! :) Önskar jag fick skratta med dig varje dag som förr. Älskade underbara fantastiska vän. Puss!

2013-06-08 | 09:16:47
http://jynarn.blogg.se
Jynarn

Åå ja börjar böla nu igen ;) fy fan va jag vill ha det så igen! Då man kan få skratta å umgås hur ofta man vill!! Saknar dig som fan min underbara vän <3 puss

Svar: åååååååh fan jag kan typ inte läsa din kommentar utan att tårarna fyller upp ögonen. Tänk vad man tar sådant för givet hela tiden :/ Nu skulle jag kunna ge vad som helst för att ha det så igen. <3 Puss

2013-06-11 | 23:23:21
http://jynarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback