Sunday morning

Lite överexponerad bild, men den bjuder jag på!
 

Gäsp. Det är inte lätt att vara kattnappare ska ni veta.. katter är antagligen nattdjur och väldigt pratglada på morgonkvisten. Men vad gör det när man får en pälsboll i knät som kurrar lite extra.
Det hör ju inte till vardagen direkt?
 
Jag har börjat bo in mig riktigt bra i lägenheten och lyckan av att kunna vara mer spontan och ha nära till mitt hjärta gör att det känns som ett jävligt bra beslut att flytta tillbaka till S.
Finns inget bättre än att vakna upp och veta att Joakim ligger endast några centimeter ifrån. Och det där leendet på morgonen gör vilken dag som helst så mycket bättre!
Det känns dessutom väldigt bra att vara 10 min ifrån jobbet om de skulle ringa in mig, vilket jag hoppas innebär att jag står högt upp på "ring in-listan".
 
Idag valde jag att strunta i min morgonshake som varit min rutin i snart ett halvår (funkar bättre än förväntat) och startade dagen med en söndagsfrukost som kändes riktigt lyxig.
Ibland kan man behöva skoja till vardagen lite. Men försöker hålla mig borta från mackor, skorpor och vittmjöl så gott det går då jag märker att kroppen faktiskt inte vill ha det.
men idag blev det en skorpdag och Vemdals vinter-te som jag { vi ] fick av min chef som avskedspresent efter säsongen.
Mysmorgon helt enkelt.
 
Min kropp börjar äntligen slappna av för nu har jag börjat kunna fokusera och läsa en bok igen. Jag har försökt läsa den här boken i över ett halvår [typ oktober?] men jag har bara börjat om på samma mening hela tiden. NU har jag kunnat läsa flera sidor utan att tappa fokus. Känner fortfarande att jag är stressad inombords så jag måste resa mig och gå runt lite. Men snart kommer jag nog kunna sluka en bok igen.
Tror det är därför jag inte kan uppdatera bloggen heller, känner att jag inte har tid.. trots att jag är arbetslös och har massor av tid? En inre stress alltså.
Men det är lungt, jag jobbar på det och försöker finna inspiration och tid till att skriva och läsa och njuta av livet.
 
Nu måste jag ut i solen en sväng

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback