Weekend fondue

"Vinka till kameran!" Jag testar något nytt istället för att sitta med oskyldiga leenden. Nej, nu blir det vinken eller gapskrattet på bild. Yay or Nay?
 
I fredags var det mycket på schemat. Hjälpte till på personalens dag och sålde korv hela dagen i strålande solsken.. tyvärr stod jag i skuggan då de var lite väl svettigt att stå helt klädd i svart i solsken. Men det fungerade det också.
På eftermiddagen var jag tvungen att avvika lite tidigare då jag skulle ha middag hemma hos mig med några fina bönor.
Köttfondue.
Min absoluta favoriträtt. Ja, så är det nog. Jag ÄLSKAR köttfondue!

Anledningen till att fondue är så trevligt (enligt mig) är att man sitter tillsammans, lagar sitt kött som man själv vill ha det och man får pyssla och sitta i lugn och ro och bara njuta.
Förberedelserna inför middagen är helt fantastiska också. Några såser, sallad, klyftpotatis tunt skivat kött och en god köttfond. Thats it.
 
Efter middagen serverades det bubbel på min balkong samtidigt som vi kunde överblicka kvällens "arena" fyllas på med folk och fullt folk dessutom. Dock dröjde det inte länge innan vårat balkonghäng byttes till att delta i partytältets skratt.
I det stora hela har jag haft en väldigt rolig helg trots att jag var tvungen att lämna sängen alldeles för tidigt och byta solsken till AC inne i butiken. Men jag vill jobba så det gjorde mig ingenting. Jag är så glad för att få jobba.. och att jag hade en karl som höll om mig innan jag gick.
 
Direkt efter jobbet på lördagen kastade jag kläderna och satte mig på balkongen för att lugna hungern med rester från fonduen.. Tror ni att jag var lycklig? Oh yes!
Gassande solsken och mat (mycket mat!!)  var precis vad jag behövde just då.
Lördagens festligheter bestod mestadels av olika besök här och där. Först var jag förbi Joakim och hans familj/grannar/vänner, sedan tog jag hand om Kelah en sväng för att senare besöka Maria för lite sällskapsspel (eller ölspel, hur man nu vill se det?) Sista stoppet (innan utgången) blev hos Linkan och där kan vi prata om nostalgi och skratt som förlängde mitt liv med några år. Underbara vänner.
 
En bra helg som avslutades med min karl i soffan framför en film och fläskig kebabtallrik. Jag är ganska glad över att det sällan är sådana festligheter i den här byn. Men när det är, då är det förbaskat trevligt.

Kommentarer
Jynarn

Åå du tar så jäkla fina bilder! Åå fondu!! Jag älskar det! Så sjuuukt gott! De borde vi göra ilag nån gång :) nästa vecka kommer ja till dig! Tjihooo <3

2013-05-27 | 18:59:08
http://jynarn.blogg.se
Luzen

Du det där får du GÄRNA bjuppa mej på i sommar :-p! Älskar fondue!!! Yum... <3

Svar: Fondue är bäst!! Vi ska käka en massa godsaker och kika på en massa skoj när du kommer!! Och vi ska skratta och bara mysa som vi brukar <3 saknar dig gumman, massor!! <3

2013-05-30 | 08:10:39
http://luzzis.se
Jynarn

Va fan! Jag ar kommenterat här förut! Verkar inte kommit med? Mm skrev att bilderna va jäävligt snygg! Folket på bilder s är snygg å men du är så duktigt på att ta fina bilder:)

Och jag vill också äta fondue! De är min favorit!:) mums mums muuuuums! Haha

Svar: Glömt att svara, {sämst i hela jävla världen på det] men självklart ska vi käka fondue gumman!! Love it!

2013-05-30 | 20:40:55
http://jynarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback