Grönt är gott

Min egna c-vitamin boost ♥
 
Yummy yummy in my tummy! Ja, det här kallar jag lyx!
Förra julen fick jag en underbar julklapp utav min kära mamma, en köksmaskin. Men det var inte vilken köksmaskin som helst utan det var en köksmaskin som man kan använda på olika sätt. Fantastisk.
Denna manick kan alltså vara en vanlig köksmaskin, bli en blender eller en råsaftcentrifug!
 
Jag glömde såklart bort att den här maskinen var en kameleont så jag har endast använt blendern den senaste tiden men den här veckan slog det mig att jag faktiskt hade en råsaftcentrifug vilket är en underbar uppfinning!
 
När jag hälsade på Diana och Gustav i huvudstaden så testade jag en fantastisk juice på arlanda. Närmare bestämt "orange ginger slimmer" från Naked Juicebar.
U N D E R B A R!
Jag försökte skapa en liknande juice förut med min råsaftcentrifug men när det försöket visade sig gå åt pipsvängen så packade jag ihog maskinen och ställde undan den... tills nu.
När jag beställde min juice från NJB så kollade jag nogrannt på medan de gjorde sin juice och jag förstod direkt vad jag gjort för fel när jag försökte göra min juice.. så nu, nu har jag börjar göra min egna juice!
 
Första dagen gjorde jag en version av Orange ginger slimmer (utan slimmer) och idag när jag gick hem på lunch gjorde jag den här juicen ↑
Äpple, kiwi, spenat, mango och apelsinjuice (för annars fick jag inte ner spenaten i juicen.. hah)
YUM!
Jag hade glömt bort hur gott det är med ordentligt juice och jag hoppas att de här doserna med c-vitamin kommer bombardera mig med energi.
 
Lite dyrt är det dock, då jag använder ganska mycket frukt till mina juicer, men man ska väll äta 'fem om dagen' eller vad man nu sa när jag gick på lågstadiet..
 

På morgondagens shoppinglista: mer frukt.
 

Kommentarer
Jynarn

Shit va gott! :) De där vill jag också göra när ja har ett riktigt hem igen !

Svar: Det var jättegott!! Man får i sig c-vitamin snabbt och man kan blanda smaker som man vill = awesome! :) Åh jag längtar tills du har ett riktigt hem igen <3

2014-01-17 | 07:12:59
http://jynarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback