Home sweet home

Jag har säkert glömt att skriva en massa, men ja, vad kan man förvänta sig av mitt minne? Vi har gjort mycket, druckit mycket, handlat mycket och ätit gott. Jag åt förresten hummer på resan, så de känns super att man äntligen får göra lite.

Jag kan bara säga att jag uppskattar de livet jag lever, uppskattar mitt och J's förhållande och jag uppskattar min familj. Jag är också otroligt glad över att jag träffade Frida på resan, en hel go tjej som man verkligen kunde prata och skratta med.

Men jag har verkligen saknat de som finns här hemma med. Och vi har nu gett de flesta presenterna som vi köpte med oss hem..

Top Gun

Vi hann med ganska mycket på vår resa trots att vi tog det lugnt och i vår egna takt.

Vi åkte tillexempel på en skyttebana och testade pistol och gevär. Jag orkade inte säga att jag redan skjutit med 22. salongs gevär för han som jag pratade med insisterade på att den va lättast.. men johan testade iallafall en 9 mm pistol. Det var dock trist att man endast fick 10 skott och de var inte så att jag ville spendera så mycket på att få testa flera olika.

Vi tog en tur till Phiphi öarna dessutom, dock lyckades vi inte så bra med vädret, efter det att vi varit på två stränder och fått äta lunch började regnmolnen radas upp och tillslut öste regnet ner när vi satt i speed båten och det kändes som ren hagel mot kroppen. Den sista ön / stranden man fick åka till var jätte mysig, dock va de molnigt och blåste kallt (enda gången jag frös i Thailand) men de var otroligt roligt att få se den med, och även där kunde man bara gå någon meter ut i vattnet så var det jätte stora fiskstim som man kunde bada med och kolla på.

Vi tog oss även en elefant tur (de måste man ju göra i Thailand?) och det var de skumpigaste "ridturen" jag någonsin varit med om, men elefanterna var jätte söta och ryttarna var snälla som tog kort på en trots att de inte behövde. Och de slungade in bananerna som man matade dem med, och de var lite konstigt att lägga en banan i deras snabel för de kändes som om man petade in den i näsborren på dem. hehe.

Ah det var så underbart mysigt

Vi spenderade mycket tid vid ena poolbaren och det var inte billigt i slutändan när man skulle betala notorna, men de var skoj att sitta i poolen, dricka alla drinkar som fanns på menyn och bubbla lite.

Får inte glömma att nämna att vi träffade två killar från stockholm som vi också hade jätte roligt med, spelade biljard och andra spel. Skulle egentligen ha åkt på fisketur med dem men vi hann inte mötas upp igen och bestämma tid.

Och nästan varje kväll så tog vi oss en fotmassage eller oljemassage. Jag lyckades till och med få johan att göra manikyr och pedikyr. Dessutom tog jag en skrubb massage några dagar efter det att vi bränt oss, för de började flagna.. men jag hade inte tänkt på att de skulle göra så förbaskat ont, hade en massa sår efter myggbett och hade precis rakat benen... och de rekomenderar jag inte att man ska göra innan man får en skrubbning! Aj aj aj!

It all comes to an end

De två sista dagarna lyckades vi iallafall ligga vid poolen och sola, men de var otroligt svårt att ligga still så man badade mer än solade trots allt. Vi åkte på weekend market som var den stora upplevelsen iallafall och besökte även deras två stora köpcentrum. Men man ska nog åka på endast big sea eller vad de nu hette, för de andra var mycket dyrare och hade mer internationella varor.

På marknaden såg jag en massa hundvalpar som var till salu, önskar jag kunde ta med mig några hem!!

Men allt slutar någon gång och hemresan gick ganska smärtfritt förutom att filmunderhållningen på planet inte fungerade korrekt, så ett tag verkade de som om jag inte ens skulle få se på film på planet, jag blev skit irriterad och fick pengarna tillbaka (för man va tvungen att köpa de om man skulle få se på film) och direkt efter det att jag fått tillbaka pengarna funkade underhållningen igen.

Jag sov säkert 5-6 timmar på planet och det behövdes verkligen 23.40 landade vi och sedan rullade vi iväg från arlandas parkering ca 01.00.

Vi svängde förbi stugan i bollnäs på hemvägen men hittade inte extra nyckeln så då köpte vi lite mat på statoil och fortsatte hemåt. 05.30 var vi hemma men jag kände inte att jag kunde sova då, för då skulle de bli ännu svårare att vända på dygnet igen.

Snacka om att de var skönt att somna igår.

Sweat baby sweat

Om man tror att de är varmt i andra länder ska man testa att åka till Thailand i maj-juni, det var VERKLIGEN varmt, närmare 36 grader i skuggan och då var det inte så trevligt att springa på upptäcksfärd. Men det var roligt att gå runt och kolla på alla nästan äkta märkeskläder som de sålde överllt etc.

Det mindre trevliga var att jag fick sol och värmeexem över hela kroppen och det kliade inte lite.

Det var så varmt så man klarade inte av att ligga i solen, det kändes som om man höll på att torka ut och skulle se ut som en mumie ganska snart, så ärligt talat så klarade inte jag (som älskar att sola) att ligga i solen mer än 20 - 30 minuter åt gången, jag försökte att bada så mycket de gick istället. Vi brände oss första dagen så man flagnade och ville inte vara i solen nå mer, dumma sol.

Vi träffade ett annat par, Frida och Rickard. Dock så vet de flesta att jag är super duper dålig på att komma ihåg namn, de märker man bara snabbt för jag tilltalar folk "du" och "Hon/Han" istället för namn. Vi umgicks till största del av resan. Och de var så pinsamt när jag var tvungen att fråga efter deras namn igen när vi var på minigolfbanan, men ja, hur många kommer ihåg folks namn när man hälsar snabbt på varandra första gången? Inte jag iallafall. Det är nästan som om min hjärna tänker "ja ja, ni kommer inte komma ihåg mitt namn så jag skiter i om ni heter urban för jag vägrar slösa minne på er" och jag önskar att min hjärna var lite mer smart och tänkte "ja va bra att veta om de är så att vi möts igen" men nä.

Minigolf banan var jätte rolig, dock gick vi dit på dagen direkt efter att de regnat så det var stekhett och fuktigt och banan var piss blöt... jag förlorade så jag skyller på banan, lätt... Hehe.. det var iallafall jurassic park tema på banan och de var jätte roligt att springa runt i jungeln och se alla skulpturer etc.

Tillsammans med Frida och Rickard så hyrde vi en fiskebåt för en dag, det var strålande sol (jag var fortfarande bränd på axlarna efter första dagen) så jag tog det lugnt och låg och sov när vi åkte ut mot deras "fiskeställe" på havet, och det tyckte jag var mycket bättre än att vara vaken och medveten om hur R satt och hurklade för han blev sjösjuk.. Urk sådant är jobbigt.

Vi lyckades få fisk dessutom, svart tonfisk, otroligt gott och skoj att fånga sådana fiskar, önskar dock att vi lyckades få fler sorter, men det funkade bra det med, för det var andra som åkte med en annan båt som endast lyckades få en fisk på hela dagen.. och vi fick iallafall runt 15 stycken..

De som ägde båten ordnade lunch åt oss av fisken vi fångat och lite kyckling och ris. Mumms! Jag kunde äta hur mycket som hellst, hade gärna ätit det nu dessutom...

När fisket var klart så körde dem oss till en Ö där vi fick snorkla runt hur mycket vi ville och det var jätte roligt, dock så såg man stora gigantiska ålar som liknar de som ursula har i den lilla sjöjungfrun så då blev jag livrädd och skyndade mig därifrån.

Och johan märkte att om man kastar mat i vattnet så samlas alla fiskarna.. och om det var någon som snorklade där maten hamnade så kunde de lika gärna bita i en människa. Så jag fick panik, egentligen borde man inte vara rädd för små söta fiskar men jag tyckte det var obehagligt att de kunde naffsa på en annan också..

I'm living the dream

Den 10 maj påbörjade jag och J vår resa mot varmare breddgrader och det dröjde inte länge innan vi fick problem.

När vi kommit endast en liten bit på vägen fick vi ett sms från fritidsresor att vårt flyg blivit försenat ca 3 timmar men vi tänkte att de var bra ändå för då hade vi absolut ingen stress på att ta oss ner till arlanda.

När vi checkade in vårt bagage fick vi dock reda på att flyget blivit ännu mer försenat, närmare bestämt ca 6 timmar, och då kändes de verkligen att vi inte kickade igång vår semester på ett smidigt sätt.

Men när vi pratade med fritidsresor så fick vi matcheckar och tillgång till ett hotellrum på Radisson.

Vi åt gott på arlanda och när vi kom på hotellrummet så firade vi med en flaska vin på roomservice. Lyxigt värre.

När det var två timmar kvar tills det att bussen till flygplatsen skulle gå slocknade jag, jag orkade verkligen inte hålla ögonen öppna nå mer. Så det var tur att J sovit i bilen på vägen till arlanda för annars hade nog inte han hållit sig vaken heller och då kunde vi ha missat bussen.

Flygresan mot Phuket gick jätte bra, J sov till största del och jag roade mig med film och serier så som Vänner.

Vi hade även unnat oss lite extra på resan ner, en fin kött middag som serverades med vin. Så det var otroligt mysigt redan från början.

Vårat hotell, Centara, var bland de fräschaste hotellen som jag någonsin bott på, det var 3 pooler (4 om man räknar med att en av de poolerna var uppdelade) och två poolbarer, en som låg i poolen och den andra precis bredvid.

På frukost buffen så fick man omelett, eller vad man nu ville ha, gjort direkt på plats och det var bara tipptopp.

Vi hade till och med en minibar och två kingsize sängar.

Vi hade tyvärr lite problem med vårat hotell rum, de första rummet hade problem med toaletten, så det blev översvämning 3 gånger, så då fick vi byta hotellrum och där hann vi endast packa ur väskorna för där var de en massa myror överallt så då fick vi byta rum igen, men de var perfekt (men tror inte temperaturen på AC'n var helt 100 där)

Så efter allt tok så fick vi ett fruktfat och blev bjuden på champange. Dessutom fick vi blomarrangemang resterande delen av vår vistelse. Snacka om service.

YIPPEY!

och by the way, så fanns det 3 bubbel i poolerna, vattenfall, rutchkana (stavas de så?) och en sluttning som ska likna sand strand.

Welcome onboard!

Nu kliar det i fingrarna, det är endast ca 4 dagar kvar tills jag och J sitter på ett plan i 11 timmar mot paradiset Thailand (jag vet ännu inte om de är ett paradis, men alla säger de så jag hänkar på den tanken) Jag är INTE redo!
Min ekonomi finns typ inte, jag väntar bara på att någon ska ringa och säga "Grattis du har vunnit 475 miljoner på lotto"  men de samtalet har inte kommit ännu (Och ja, jag spelar på lotto)

Vi har precis beställt lite taxfree tills på hemresan, och pengarna flög iväg. Idag ska vi på sjukhuset och ta vår andra vaccinationsspruta och sedan ska vi byta däck på bilen och avnjuta en middag hemma hos mamma. På kvällen ska jag umgås med min käraste L, kommer sakna dig!

Gah jag kan inte vänta nå mer, har typ lust att åka ner till arlanda nu.. och vänta där, för de är nog lättare än att sitta hemma och vänta.
Jag får absolut inte glömma att ta med mig min massiva väska från hemmet så jag kan börja packa.. Jag ska packa lätt lätt lätt.. typ INGENTING så jag får med mig en massa skor och kläder hem från thailand, jag ber till gud att jag hittar något där nere så jag inte blir lika kräsen som jag var i Turkiet.. urk.. Fick ingen ny garderob då.

I helgen var jag hos mina funäs tjejer Diana och Sonja.. fan va jag saknar eer!!! Kom dit på torsdagen, firade diana på fredagen och var på afterski 1000 på lördagen. Söndagen va de hemfärd.
Känns inte som om ja har tid att skria detaljerat om helgens händelser, men de kommer.. med bilder :P