Sweat baby sweat

Om man tror att de är varmt i andra länder ska man testa att åka till Thailand i maj-juni, det var VERKLIGEN varmt, närmare 36 grader i skuggan och då var det inte så trevligt att springa på upptäcksfärd. Men det var roligt att gå runt och kolla på alla nästan äkta märkeskläder som de sålde överllt etc.

Det mindre trevliga var att jag fick sol och värmeexem över hela kroppen och det kliade inte lite.

Det var så varmt så man klarade inte av att ligga i solen, det kändes som om man höll på att torka ut och skulle se ut som en mumie ganska snart, så ärligt talat så klarade inte jag (som älskar att sola) att ligga i solen mer än 20 - 30 minuter åt gången, jag försökte att bada så mycket de gick istället. Vi brände oss första dagen så man flagnade och ville inte vara i solen nå mer, dumma sol.


Vi träffade ett annat par, Frida och Rickard. Dock så vet de flesta att jag är super duper dålig på att komma ihåg namn, de märker man bara snabbt för jag tilltalar folk "du" och "Hon/Han" istället för namn. Vi umgicks till största del av resan. Och de var så pinsamt när jag var tvungen att fråga efter deras namn igen när vi var på minigolfbanan, men ja, hur många kommer ihåg folks namn när man hälsar snabbt på varandra första gången? Inte jag iallafall. Det är nästan som om min hjärna tänker "ja ja, ni kommer inte komma ihåg mitt namn så jag skiter i om ni heter urban för jag vägrar slösa minne på er" och jag önskar att min hjärna var lite mer smart och tänkte "ja va bra att veta om de är så att vi möts igen" men nä.


Minigolf banan var jätte rolig, dock gick vi dit på dagen direkt efter att de regnat så det var stekhett och fuktigt och banan var piss blöt... jag förlorade så jag skyller på banan, lätt... Hehe.. det var iallafall jurassic park tema på banan och de var jätte roligt att springa runt i jungeln och se alla skulpturer etc.


Tillsammans med Frida och Rickard så hyrde vi en fiskebåt för en dag, det var strålande sol (jag var fortfarande bränd på axlarna efter första dagen) så jag tog det lugnt och låg och sov när vi åkte ut mot deras "fiskeställe" på havet, och det tyckte jag var mycket bättre än att vara vaken och medveten om hur R satt och hurklade för han blev sjösjuk.. Urk sådant är jobbigt.

Vi lyckades få fisk dessutom, svart tonfisk, otroligt gott och skoj att fånga sådana fiskar, önskar dock att vi lyckades få fler sorter, men det funkade bra det med, för det var andra som åkte med en annan båt som endast lyckades få en fisk på hela dagen.. och vi fick iallafall runt 15 stycken..

De som ägde båten ordnade lunch åt oss av fisken vi fångat och lite kyckling och ris. Mumms! Jag kunde äta hur mycket som hellst, hade gärna ätit det nu dessutom...


När fisket var klart så körde dem oss till en Ö där vi fick snorkla runt hur mycket vi ville och det var jätte roligt, dock så såg man stora gigantiska ålar som liknar de som ursula har i den lilla sjöjungfrun så då blev jag livrädd och skyndade mig därifrån.

Och johan märkte att om man kastar mat i vattnet så samlas alla fiskarna.. och om det var någon som snorklade där maten hamnade så kunde de lika gärna bita i en människa. Så jag fick panik, egentligen borde man inte vara rädd för små söta fiskar men jag tyckte det var obehagligt att de kunde naffsa på en annan också..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback