Top Gun

Vi hann med ganska mycket på vår resa trots att vi tog det lugnt och i vår egna takt.

Vi åkte tillexempel på en skyttebana och testade pistol och gevär. Jag orkade inte säga att jag redan skjutit med 22. salongs gevär för han som jag pratade med insisterade på att den va lättast.. men johan testade iallafall en 9 mm pistol. Det var dock trist att man endast fick 10 skott och de var inte så att jag ville spendera så mycket på att få testa flera olika.


Vi tog en tur till Phiphi öarna dessutom, dock lyckades vi inte så bra med vädret, efter det att vi varit på två stränder och fått äta lunch började regnmolnen radas upp och tillslut öste regnet ner när vi satt i speed båten och det kändes som ren hagel mot kroppen. Den sista ön / stranden man fick åka till var jätte mysig, dock va de molnigt och blåste kallt (enda gången jag frös i Thailand) men de var otroligt roligt att få se den med, och även där kunde man bara gå någon meter ut i vattnet så var det jätte stora fiskstim som man kunde bada med och kolla på.


Vi tog oss även en elefant tur (de måste man ju göra i Thailand?) och det var de skumpigaste "ridturen" jag någonsin varit med om, men elefanterna var jätte söta och ryttarna var snälla som tog kort på en trots att de inte behövde. Och de slungade in bananerna som man matade dem med, och de var lite konstigt att lägga en banan i deras snabel för de kändes som om man petade in den i näsborren på dem. hehe.


Ah det var så underbart mysigt


Vi spenderade mycket tid vid ena poolbaren och det var inte billigt i slutändan när man skulle betala notorna, men de var skoj att sitta i poolen, dricka alla drinkar som fanns på menyn och bubbla lite.


Får inte glömma att nämna att vi träffade två killar från stockholm som vi också hade jätte roligt med, spelade biljard och andra spel. Skulle egentligen ha åkt på fisketur med dem men vi hann inte mötas upp igen och bestämma tid.


Och nästan varje kväll så tog vi oss en fotmassage eller oljemassage. Jag lyckades till och med få johan att göra manikyr och pedikyr. Dessutom tog jag en skrubb massage några dagar efter det att vi bränt oss, för de började flagna.. men jag hade inte tänkt på att de skulle göra så förbaskat ont, hade en massa sår efter myggbett och hade precis rakat benen... och de rekomenderar jag inte att man ska göra innan man får en skrubbning! Aj aj aj!


It all comes to an end


De två sista dagarna lyckades vi iallafall ligga vid poolen och sola, men de var otroligt svårt att ligga still så man badade mer än solade trots allt. Vi åkte på weekend market som var den stora upplevelsen iallafall och besökte även deras två stora köpcentrum. Men man ska nog åka på endast big sea eller vad de nu hette, för de andra var mycket dyrare och hade mer internationella varor.

På marknaden såg jag en massa hundvalpar som var till salu, önskar jag kunde ta med mig några hem!!



Men allt slutar någon gång och hemresan gick ganska smärtfritt förutom att filmunderhållningen på planet inte fungerade korrekt, så ett tag verkade de som om jag inte ens skulle få se på film på planet, jag blev skit irriterad och fick pengarna tillbaka (för man va tvungen att köpa de om man skulle få se på film) och direkt efter det att jag fått tillbaka pengarna funkade underhållningen igen.

Jag sov säkert 5-6 timmar på planet och det behövdes verkligen 23.40 landade vi och sedan rullade vi iväg från arlandas parkering ca 01.00.

Vi svängde förbi stugan i bollnäs på hemvägen men hittade inte extra nyckeln så då köpte vi lite mat på statoil och fortsatte hemåt. 05.30 var vi hemma men jag kände inte att jag kunde sova då, för då skulle de bli ännu svårare att vända på dygnet igen.

Snacka om att de var skönt att somna igår.

Kommentarer
Ferhat - Studerar till SSK

Har gjort ett look a like inlägg om några av mina vänner som är lik några kändisar. Gå in på min blogg och kommentera om vem av de du tycker är mest lik kändisen :).



Tack! :)

2009-05-27 | 23:47:10
http://ferhat.blogg.se/
Victoria

fin header :)

2009-05-27 | 23:48:19
http://natdhasis.blogg.se/
zerri

oj.. viket långt inlägg.. får spara i bokmärken o läsa när jag är mindre trött. Ha det bra :)

2009-05-28 | 00:09:35
http://zerri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback