Lite uppdateringar

Okej, nu är jag tillbaka efter 4 dagars slit .. hehe, kanske inte slit men ja..

I söndags åkte jag hem till min älskade mor, alltid så himla skönt att komma hem.. Vi spenderade söndagen under en varsin filt (jag hade två..) och kollade på TV. Vid 22 tiden orkade jag inte vara vaken längre utan gick upp till mitt rum. Dock kom jag på att jag börjat läsa "Masker" igen, en bok som jag läst senast när jag gick på högstadiet tror jag.. så jag låg och läste den tills det att jag inte orkade hålla ögonen öppna längre.
På måndagen var det dags att lägga nytt golv i hallen. Vi lyckades förbaskat bra dessutom, jag och mamma. Vi kan vi! Så nu har jag kommit på att syster ska få lägga nytt golv i den andra hallen när hon kommer hem, som straff för att hon är utomlands, hehe. Nej kanske inte... men ja... det är ett projekt som jag vill göra iallafall.

På tisdagen bytte vi däck på min bil, gud vad skönt att det blev gjort, nu kan jag åka bil utan att vara rädd att slira av vägen! Och TUR att mamma kom på att jag glömt dra åt muttrarna en extra gång, annars kunde de ha hänt en olycka på vägen tillbaka till S (lägenheten).
På kvällen var jag busig dessutom, när J hade gått och lagt sig så smög jag mig in på Ginas hemsida och beställde koftan och den vita tunikan jag skrev om i ett tidigare inlägg, och idag dök de upp i brevlådan!

I onsdags vaknade jag 5 på morgonen, då var det dags för älsklingen att kliva upp för jobb, och han var den enda av de som skulle åka som vaknat i tid, för 5,15 ska de åka härifrån egentligen, men de hade försovit sig så vid 6 tiden kom de iväg. Stackarna.
Jag själv låg och myste under täcket med boken i högsta hugg, sedan vid halv 7 så gick jag upp och kokade varm choklad. Så mysigt! Alldeles mörkt utanför fönstret och tyst..
Vid halv 8 kom Emelie körandes och vi åkte till mitt jobb för hon skulle på en intervju! Hoppas, HOPPAS, att hon får jobbet! Skulle vara så roligt! Och jag vet att hon skulle passa perfekt hos oss, och hon har jätte mycket erfarenhet sedan tidigare.
Hoppas mina chefer väljer henne, då kommer denna vintern vara underbar!

När jag sedan kom hem efter att ha gjort ärenden med E så satte jag igång att städa lägenheten efter alla som renoverat badrummet och som klampat ut och in med skor på.. även i badkaret! Man tycker ju att när grovjobbet är klart, och de endast kommer tillbaka för att spika i några spikar i listerna så kan manta av sig skorna? Nej nej.. inte dessa hårt arbetande människor.. så jag fick sitta och gnugga med en borste så att all skit skulle försvinna.. Men nu är lägenheten skinande ren, förutom att jag glömde damma.. men de får jag göra sedan. Tror t.om att mormor skulle vara nöjd med min städning denna gången , haha.

Igår har jag och J bara tagit det lugnt, jag läste klart boken imorse så då lagade jag frukost åt J, kollade på nya harry potter filmen och nu ikväll har vi kollat på star trek filmen.
Kan bara säga att jag verkligen ser fram emot måndag då vi ska ha ett möte med all personal som kommer tillbaka efter förra säsongen. Ska bli kul att se vilka som är tillbaka!




Min nya tunika! (sorry för putmunnen på alla kort, vet inte vad som flög i mig )



Vääääldigt stor kofta, borde ha valt S ist, M var alldeles för stor! Men mysigt nu på vintern...



Nu försöker jag bara hitta på vad jag ska köpa åt J i julklapp, alla andra har jag en aning om vad jag ska köpa.. Men J... Det är så svårt!

Näe.. nu ska jag kolla runt efter tips och ideer på vad jag ska köpa till my love!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback