Snö..

Andra dagen som snön hälsar på och skapar ett vitt lager på taken, känns både roligt och lite tråkigt:

Roligt: Därför att då kommer jag snart få börja jobba igen, jag menar det är ju vad alla vill, True? Och jag hade det så himla roligt förra säsongen på skidanläggningen så jag längtar tillbaka, visst det var stressigt och alla kan ha en dålig dag. Men jag vill verkligen jobba där igen och möta nya människor är ju alltid ett plus! Dessutom så går dagarna så fort när man har roligt/stressigt.

Tråkigt: Vi har ju inte fått någon bra sommar här uppe! Jag önskar att vi hade lite mer som sthlm eller malmö på sommaren, varmt och mysigt. Men denna sommaren hade vi bara en ,högst två, vecka-or som var fylld med varmt sommarväder.

De senaste dagarna har jag inte orkat skriva någonting, sjuk och frustrerad.

Renoveringen av ena väggen i badrummet slutade med att de bytte det mesta, även nytt golv vilket innebär att vi nu inte haft en toalett på 2 dagar.. och då erbjöd de snällt att vi kunde gå på ett gym här i närheten om vi behöver duscha och gå på toa, men gymmet stänger 21-22 vilet innebär att vi inte har tillgång till en toalett efter den tiden.. roligt? Nej!
Så jag har snällt fått sprungit runt knuten här i bostadsområdet och hukat mig.. lite jobbigt då de är hus överallt om man inte vill kuta en bra bit så man är lite mer i skymundan.. haha.
Jag vet att man inte ska kissa offentligt, men vad kan man göra när man inte har en toa? Kissa i en flaska och kasta den? haha.

Så igår var jag riktigt frustrerad och sa åt J att han var tvungen att kräva en ny tvättmaskin av hyresvärden för jag orkar inte ha det så här längre. Och tro det eller ej, så gick de med på det. Men när jag har ringt och gläfsat så har jag endast fått ett nej och tomma löften. haha.
Min man kan han ♥

Kommentarer
mor

Grattis till tvättmaskinen. Hoppas ni klarat av behoven ändå och att stolen kommer snart. ;)

2009-10-07 | 06:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback