A trip to heaven

I tisdags blev det ännu en tidig start på dagen och jag tog bilen mot Björnrike för att hämta upp Ems och sedan bar det iväg mot Östersund (Ösd). Vid 10 tiden anlände vi till parkeringshuset till Domus huset och jag kände att min kropp skälvde av lycka för att få befinna sig i shoppingruset, det var såååå länge sedan!

Vi gick förbi cubus och redan där ökade jag i vikt för när jag klev ut från affären så hade jag 3 par leggings och två par örhängen med mig i shoppingpåsen. Vi svängde in på gina, indiska och alla andra affärer vi kunde hitta. Men som tur var hittade jag inte något på VARJE affär som jag gick in i. Vi njöt av att få besöka donken (what can I say, det är inte ofta man har tillfälle!) På H&M hittade jag lite smått och gott men hade ingen toppen dag för shopping men fick med mig en påse ut iallafall.
Vid 14 tiden var vi ganska nöjda med dagen men som tur var svängde vi in på Monki och där hittade jag mina nya favvo skor! Jag som ALDRIG har hittat något som jag fallit för på Monki, men i tisdags fick jag personalen att leta ett par skor i min storlek. (Ovanligt att jag hittar skor va? ^^) Ems är helt inne på lila så hon hittade några olika lila saker: skor, mössa och chinos. Hon kommer snart se ut som ett plommon när hon skuttar runt. Men jag måste erkänna att lila är Ems färg. Och om man får henne att le så lyckligt som när hon hittar något som hon vill ha, så är det svårt att hålla henne borta.

Vi hade liiiite problem att köra rätt för att komma till hotellet (jag skyller på att jag är turist när jag är där) och sedan checkade vi in och hällde ut våra shopping fynd på sängarna för att betrakta dem lyckligt.

Vi mötte Frida vid 16 tiden för att äta något gott så vi gick först till en Japansk restaurang, men när Em såg att de inte hade nudlar och vi inte var allt för sugna på att endast äta sushi så skjutsade Frida oss till nästa restaurang val : Eastern palace. (kina restaurang)
Det blev buffé för hela slanten och vid 18 tiden kändes det som om vi rullade ut där ifrån.. Mätta och belåtna.
Nästa på listan var ett bio besök: "Valentines day" visades och det var nästan ingen publik, vilket var väldigt skönt för oss då vi kunde slänga upp benen på stolen framför och njuta av filmen.

När vi därefter promenerade hem så muttrade jag lite över snön som kommit under biobesöket och dagen efter visade det sig att jag kunde ha muttrat lite till då vägen visade sig vara snorhal!

På onsdags morgonen vaknade jag 10 minuter innan vi skulle kliva upp för frukost och jag ÄLSKAR hotellfrukost! Det var hur gott som hellst! Man fick frukt, mackor... ja allt vad man ville ha! Så både jag och Ems var ganska lyriska när vi fick springa runt och plocka på oss det vi ville ha ^^,  nomnom!

När vi gick förbi H&M denna gången hittade jag mycket mer än vad jag gjort dagen innan, jag var mer fokuserad och sket i att testa kläderna. Jag är en person som inte kan testa kläder, om jag gör det så är inte kläderna så intressanta längre och jag kan inte se något snyggt med dem alls. Men nu kom jag ut med 3 H&M påsar (var tvungen att gå till kassan flera gånger för jag hittade fler saker hela tiden) och x antal kronor fattigare. Men jag vill dit igen! Nu nu nu!!! Och enda anledningen till att vi gick dit igen var för att vi skulle byta storlek på en sak var... och kom ut med fler saker.. Det gillar vi!

Saker som var lite komiskt under dessa dagar:

E - Jag kommer vilja ha lila skor, men du får inte låta mig köpa det, jag ska ha svarta!
J - Ok....

(Inne på "din sko")

E - Titta vilka snygga! (hittat lila skor)
J - Ska du köpa de svarta?
E - ja.. jo..
J - då får du köpa de lila också ^^

Kompromisser löser alla krångliga beslut!
(Be mig aldrig att stoppa dig för att köpa skor, be mig hellre att tvinga dig köpa skor. Det är en lättare uppgift för mig)

När vi kom in på Cubus första dagen:

Jag skakar hand med Ems och säger:
"Nu ska vi spendera pengar!" Antar att de är mitt motto.. lite iallafall!

skor från Monki

 

Det jag handlade var (som jag kommer ihåg):

Skor -  Monki - 250 kr

3st leggings - Cubus - 199 kr st (ta 3 betala för två)
2 st T-shirt - H&M - 69 kr/st
Tröja - H&M - 20 kr (rea)
Mönstrat linne - H&M - 99 kr (kanske 129?)
Kofta - H&M - 50 kr (rea)
Hatt - H&M - 69 kr
Tröja med puffärm - H&M - 99 kr
3 st 3pack trosor - H&M - 79 kr /st
Leggings - H&M - 79 kr

Nagellack - H&M - 49 kr
Bronze powder - H&M - (minns inte)
Örhängen - Cubus - 39 /paret

utöver detta köpte jag min efterlängtade gymboll (pilates boll), fiskar och akvarielampa och schampo ocu lite mat till mig och J från willys.

Jag vill redan tillbaka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback