Huvudpill

Nu har jag fixat ett nytt photoshop då jag inte hittade några bra tutorials för de som följde med datorn, och det är alltid bra att få testperioder på progrm tycker jag.
Men ja, jag kan ju inte påstå att jag tycker att PS är användarvänligt för nybörjare då de inte är särskilt logiskt. Men denna synpunkt är ju baserat på att jag gjort allt i paint eller paint.net tidigare och tycker att det är JÄTTE logiskt nu mer.
Men spännande är det iallafall.

Nu har jag följ några tutorials som mina favorit bloggare har gjort. Sara har gjort en tutorial hur man kan redigera bilder med färgjusteringar och Amanda visar i sitt inlägg hur man gör runda hörn (denna tutorial har även sara gjort på sin blogg).
Jag älskar när personer gör ENKLA tutorials och inte en massa redigeringar på en och samma, lättare att förstå då. Men samtidigt har jag svårt för att lära mig grunderna, typ något så enkelt att förena lagerna som man skapat. Och hur fanken man klipper bort de överflödiga från bilden som man inte vill ha kvar... men men.. fler tutorials och öva öva öva så kanske jag slutar ha mitt paint.net som stödhjul när jag inte kommer längre ^^


1. justera skärpa  2. runda hörn. 3. lägga till ett färglager 4. ett andra färglager 

Vad tycker ni?

Kommentarer
Alexandra, KAKHUSET ♥

Riktigt bra resultat! :) Va duktig du är! :) ♥

2010-02-26 | 07:45:28
http://www.kakhusets.se
Helena

Första bilden uppe till vänster är döfin. Me like :). And me miss you very much!!!!!

2010-02-26 | 12:41:43
http://luzzis.dinturiel.se
Emelie

jag tycker alla bilder är vackra jaa... vilken vacker brud, vad heter hon ???;) krams<3

2010-02-28 | 08:25:30
http://amoenus.blogg.se/
Kalle

Hej,



Jag heter Kalle och är grundare till sidan Klädbyte.se

Vi har precis startat men sidan växer väldigt snabbt.

Jag är ute efter klädintresserade personer i olika åldrar.

Fastnat för några, vilken du är en.



Hittade inte din mail så skriver här, Hoppas det är ok.

Tänkte att eftersom du skriver en hel del om kläder och mode i din blogg och även säljer en del,

så undrar jag om du är intresserad att lägga upp dina kläder på vår sida.



Du får en egen garderob där du lägger ut det du vill byta ut eller

sälja i din garderob. Du kan sen länka garderoben direkt till din blogg.



På så sätt får du betydligt fler besökare samtidigt som du får ett bra

komplement till din blogg att visa upp dig och dina kläder.



Undrar om det finns nåt intresse från din sida an att använda

dig av oss. Det kostar naturligtvis ingenting utan jag är ute

efter att få in snygga kläder på sidan, och du får ett roligt

komplement till din blogg och fler besökare, och även lite nya

kläder till din garderob.



Kolla in klädbyte.se och hör av dig.

MVH

Kalle

Klädbyte.se

2010-02-28 | 18:21:12
http://www.kladbyte.se
Sara ~ Candis

SV. Sorry att jag inte svarat på din kommentar innan, varit strul med internet :P scheisse hehe.



Jag har två stycken visdomständer i underkäken som växt ut till lite mer än hälften. Sedan 2 på vänster sida i överkäken och 1 på andra sidan i överkäken :P

Det är många som tipsat om turkiet :D och klart man måste åka dit någongång. Så länge de är varmt och sol hihi.

2010-02-28 | 20:41:28
http://candis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback