Dag 3 - Mina 3 största intressen

Okej, 3 ämnet i utmaningen "7 days a week" och redan här tjorvar det ihop sig för mig, vad har jag för intressen?

Blogg:

Ett intresse jag har är bloggen, men inte bara min blogg utan även andras bloggar. Jag tycker att det är roligt med personliga bloggar och absolut när man startar en konversation med varandra via kommentarer. Det värsta jag vet är när man inte får svar på kommentarer, jag tycker det är ganska oartigt och börjar direkt fundera på VARFÖR? haha. Jo, sedan inser jag att de kanske får lite för många kommentarer för det, eller helt enkelt inte har lika mycket tid över som mig ;)
Iallafall, intresset med bloggen hör samman med "Därför bloggar jag" då jag vill skriva av mig, jag har otroligt mycket att skriva om och jag kan inte skriva dagbok, det känns meningslöst. Men här, det finns en möjlighet för andra att läsa det jag skriver. Och det ger mig ett hopp om att andra kanske mår bättre av det jag skriver? Man kan alltid hjälpa andra? Jag vet inte, men samtidigt som jag har ett intresse av att skriva så har jag också ett intresse av att förstå mig själv, självinsikt.


[ Jag känner att jag har en liten identitetskris just nu för jag kan inte komma på några intressen alls? Så jag griper lite efter halmstrån.
Jag älskar att kolla på film och läsa böcker, men det är mer en fritidssyssla än ett intresse? Eller?
Hrm..
Nej, de är nog intressen faktiskt?
]


Berättelser:

Jag valde att sätta ihop film och böcker till ett intresse då mitt intresse i sig har sitt fokus vid berättelserna och inte själva skapandet.

Film är för mig en helt annan värld, jag är facinerad av hur man kan få en historia att bli så verklig. Mina favoritfilmer är barnfilmer och jag antar att det beror på att de ska vara underhållande, en bra historia som trollbinder en. Det ligger mig varmt om hjärtat. Men jag kan inte låta bli att låta mig ryckas med i action eller förlora mig i dagdrömmar efter en bra romantisk komedi. Dagdrömmar har varit en stor del av mitt liv och det är antagligen därför jag så gärna låter mig själv försvinna i filmens värld.

Böcker har en liknande effekt på mig, och jag älskar att forma berättelsen utifrån författarens beskrivning. Jag har alltid varit en bokmal och jag antar att det är tackvare min livliga fantasi. Jag har vissa författare som jag har följt i flera, flera år. Men jag är alltid öppen för nya typer av berättelser.
På ett sätt så är jag intresserad av böcker då jag vill känna en förståelse för hur författarna bygger sina berättelser. Hur de får sina berättelser att bli verkliga, att beskriva något så det blir så lätt för andra att acceptera.

Renovering & inredning:

Ja renovering har jag alltid varit intresserad av. Jag tror att jag började med sådant redan när jag var liten. Kom på hur man kunde göra om hemma och absolut i mitt rum. Men som tur var så lyssnade inte mamma på mina knäppa ideér utan lät allt vara som hon själv ville ha det.
Jag tycker om att pyssla med saker och absolut lite större projekt. Måla & borra osv. Men jag är inte så duktig på att göra saker varken rakt eller korrekt, dessutom tröttnar jag på mina projekt ganska snabbt.

Jag kan inte låta bli att gå runt och kolla på nya tapeter, tänka vad som passar ihop med vad och nya lösningar på saker och ting. Men det är ganska sällan som jag startar några projekt utan nu mera nöjer jag mig att ha olika alternativ i hjärnan som jag bollar emellan.



Jag vet inte, kunde inte gå in helhjärtat i det här känner jag. Så jag ska anstränga mig tills imorgon istället då det är: "mina framtidsvisioner" då jag helt enkelt förstår det ämnet bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback