Minus Tjugoåtta.

Imorse vaknade man till en riktig vinter kyla, nämligen minus tjugoåtta grader. Men som tur var hade jag kommit ihåg att sätta i motorvärmaren i bilen, så bilen var bara lite grinig när man skulle växla och det var inte alls samma temp uppe i fjällen som nere i dalen.

Idag har jag haft fullt upp på jobbet, flera saker att kontrollera och fixa med. Men som tur är så kan man sätta sig i lugn och ro när telefontiden är över och göra det man ska. Jobbade över 2 h idag men gav upp när magen började låta som en traktor då jag inte har med mig lunch när jag jobbar kort dag.

När jag kom hem låg min klänning och väntade på mig, fasiken vad snabba de var! Blev lite osäker om jag passade i den, men vägrar skicka tillbaka den. Vi får hålla tummarna att jag har en stark viljestyrka helt enkelt.

Fasiken vad gött det var att gå och lägga sig i tid igår, aaahh! Men jag tror att jag typ måste gå och lägga mig nu också så att jag kommer upp i tid till bilservicen imorgon. Vet inte varför man är så trött? Men jag nyser och får en tupp i halsen lite då och då, men det får inte stoppa mig. Vägrar vara sjuk en enda dag under vintern. Behöver spara varenda krona.
Förra säsongen var det likadant, gick runt och var små krasslig i flera månader och sista två veckorna bröt helvetet lös och jag låg sjuk två dagar. Men för att vara jag, så är det jäkligt bra gjort..

Idag har jag stått på knä och skurat badrummet. Ordagrant. Fasiken vad damm kan sätta sig i våtrum? Eller är det bara jag som är lat och inte orkar hålla efter i badrummet? Iallafall så är det skinande rent nu, och jag har bytt duschdrapperi-stången så det går att dra duschdrapperiet igen.. yey.
Men nu är jag helt slut.. imorgon ska jag fortsätta med mitt rum, men det blir imorgon det.

ZzzzZzzz




Blev bara konstiga bilder med mig och klänningen tillsammans, testade till och med att sitta ner, men det funkade inte heller. Så de får vänta tills en annan dag. Det kändes inte som om det var rätt tillfälle att springa runt i klänning när det är närmare -30 på andra sidan av väggarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback