Stackars lilla

.. rika flicka.

Är det ett uttryck jag har lurat mig själv att jag hört i någon serie eller så? Iallafall så ploppade det uttrycket upp när jag insåg mina shoppingvanor.
Så fort jag har det lite jobbigt (som nu när jag är sjuk) så klick-klick-klickar jag hem något nytt och spännande till mig själv.
Det värsta är att det spelar ingen roll hur pank jag är innan det blir 'så synd om mig'. När jag väl ligger där med feber, snuva, eller kanske även något så simpelt som bakis-illamående så spelar saldot på kontot ingen roll. För just då, vill jag inte äta. just då behöver jag inte äta.. just då behöver jag den där jackan, skorna, ögonskuggan, tröjan.. ja, you name it.
Jag är alltså inte rik, men beter mig som det när jag behöver muntra upp mig själv.

Idag var ju ingen annorlunda dag om man säger så.

Idag klick-klick-klickade jag hem ett par skor.. dyra? Mjo vars, annorlunda? Ja faktiskt. Snygga? HELL YEAH!
Och självklart råkade jag klicka hem dem från ett annat land vilket betyder att jag måste vänta i evigheter tills de anländer.
Nu hoppas jag att det är mkt bättre kvalité på dessa än de jag köpte från nelly förra gången. Sulan halkar numera runt inuti de skorna vilket retar gallfeber på mig.
Och bara för att matcha skorna beställde jag hem en ny ögonskuggs-palett dessutom.. {Vem försöker jag lura?)

Så nu ligger jag här med högre kroppstemp än vanligt, svårare att andas än vanligt, mer hosta än vanligt.. och ler. För vet ni vad?

Det känns redan nu som ett bra köp! [Även om skorna kanske är liiiiite för små då de inte fanns i min storlek.. whoops]

 


Kommentarer
Caroline

snyyyygga!

2011-12-29 | 21:15:57
http://carolinenordens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback