"Iris, if you were a melody.."

A hot cup of cocoa ♥ with whipped cream and a candycane.. Smarr!
 
Jag har precis kikat på 'The holiday'. Det är min absoluta favoritfilm som gör mig alldeles varm inombords. Ett gigantiskt lyckopiller!
Jag har dragit fram mina julgardiner, ljusslingan och tomten jag fick av min momma ifjol. Alltså har jag lyckats få en någorlunda julstämning inne på mitt rum.
Som kronan på verket så gjorde jag mig en kopp med varm choklad och slog på min favvofilm. Kändes som en perfekt avslutning på den femte december.
 
Jag måste dessutom tillägga att det har varit en riktigt bra start på december, det har kommit lite snö (inte alls som i södra Sverige, där får dom flera decimeter.. jag hoppas att den snömängden kommer här hos mig också) och årets julkalender har förgyllt mina dagar!
Fortsättningen på 'Mysteriet på greveholm' har verkligen överträffat mina förväntningar.
 
Jack är fortfarande här på mini-semester (systers katt alltså) och ni skulle bara se hur han och Kelah beter sig! De bråkar, jagar varandra, busas och äter upp varandras mat.
Nu under filmen har de legat som utslagna hjältar, alla tre (Kelah, jack och Kelahs tiger).
Det går inte annat än att älska dem små..
 
Notis: Idag har jag varit snusfri i 2½ år. Ger mig själv en klapp på axeln och klickar hem några "Bra-att-ha"-prylar.
Sedär, man kan alltid ge sig själv en anledning till att unna sig något fint. Ovanligt?
 
Nu har jag lyckats sanda ögonen alldeles för bra.
Dags att låta Kelah "läsa tidningen" och sedan sova.. medan jag låter 'The holiday' visas en gång till.
 
Godnatt
 
jag önskar att någon skrev en melodi åt mig och bara använde de fina noterna.. ja, det vore något det!

Kommentarer
Maria Sj

Men vad jag håller med dej om den filmen... den och Love Actually, samt Medan du sov går varma här hemma hos mej =)
x

Svar: Ja!! Åh, nu måste jag se Love actually också! Haha, underbara filmer!!! Tack Maria! Jäklar, medan du sov har jag missat?! Den är nog prio ett isådana fall :D Kramar <3

2012-12-07 | 21:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback