Im free

Sådär ja, en ledig dag utan några måsten. Ja, det känns bra!

Tog mig en lugn morgon och vid 12 tiden tvingade jag mig ut på en powerwalk, men som tur är så lättade 'måste-molnet' och jag njöt av luften och musiken i öronen. När shakiras 'waka waka' började spelas så fick jag lusten att springa. Say what?
Iallafall så tog jag mig en springtur och på den punkten som jag oftast slutar och ger upp, så drog jag på smilbanden och fortsatte.
Jag vet inte hur det gick till?

På vägen hem sprang jag in på ica och handlade lite gosaker.
Bland annat köpte jag saker så att jag kan göra det jag har längtat efter sedan maj förra året: ROTI!
Bananapancakes.

Receptet hittade jag här



Jag använde:

2,5 dl vetemjöl
1  ägg
1 nypa salt
0,5 dl iskallt vatten
1 msk smält smör

Jag knådade ihop ingredienserna till en deg och lät den stå i kylskåpet ett tag.
Sedan försökte jag portionera upp den och platta ut degen. Men istället för att först steka degen och sedan lägga dit banan och nutella så packade jag in bananen i degen direkt.
Stekte den i olja (+ lite smör) och sedan bredde jag på med nutella när den var klar.
MUMS!

Självklart blir den inte lika god som i thai, men oj vad nöjd jag blev! Nu känns det okej att det är 91 dagar kvar tills det att jag och M sitter på ett plan till Doha, byter till ett plan mot bangkok, och byter till Phuket! helt okej!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback