Att göra en burk

 
 
En av de finaste burkarna som finns ute i handeln är absolut Apetinas burk här ovan. Ja, och sedan är ju innehållet förbaskat gott och går åt som smör i solsken hos mig.
 
Man använder alltså en burk som man tycker är fin och vill ha kvar.
{Man äter självklart upp innehållet först, burken behöver vara tom}
 
Diska burken i diskmaskinen eller lägg den i blöt i varmt vatten.
Efter ett tag kommer nämligen etiketten bli mjuk och lossna från både burken & locket (ibland får man hjälpa den på traven och dra försiktigt så att klistret också försvinner)
 
Sedan tar man fram en sprayfärgsburk och sprayar locket i önskad färg, om man inte vill ha kvar orginalfärgen förstås.
{Locket skall i de skedet inte vara kvar på burken.. men det förstår ni nog?}
 
Tada! Jag valde att klippa till en bit spets och sätta runt kanten på locket.
 
Nu har jag en söt burk som passar till de fina flaskorna jag köpte förut och de kostade mig inget extra då jag hade allt hemma redan.
Lite roligt med något eget, eller hur?

Kommentarer
Diana

Shit va finurligt! jätte fint! :)

2012-08-07 | 13:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback