Om du var vaken

Vilken hemsk morgon, vaknade vid 06 tiden och självklart somnade jag om. Och drömde.
Drömde att jag hade cancer och att jag inte skulle få den hjälp jag behövde.
Min värsta mardröm.
 
Detta kommer såklart av den nyhet som har avslöjat att det finns annan medicin för de cancersjuka, men att den är för dyr?
Hur kan man sätta ett pris på en människas liv?
Hur kan den medicinen hållas hemlig från patienter som vet att den sjukdom de har fått mycket väl kan vara en dödsdom?
Det är helt sjukt och jag kan inte förklara min avsky.
 
Min pappa kunde man inte rädda på den tiden, men tänk på barnen som har sjukdomen? Tänk på barnen som förlorar sina föräldrar i sjukdomen? Man känner sig lurad.
Lurad och bortvald.
 
Jag är glad över att jag vaknade och inte såg de fläckar jag såg i drömmen.
Men sorgen som har kommit upp till ytan kommer antagligen stanna ett tag.

Kommentarer
Syster

Tragiskt! Vackert skrivet och en hemsk dröm, men det du skriver är sant och otroligt orättvist! Det vi upplevt önskar jag inte min värsta ovän och jag hoppas att jag aldrig mer behöver uppleva något liknande. Jag kan alltid vakna för din skull om du behöver prata om en tanke som denna, det vet du! Puss

2012-07-12 | 10:03:17
http://vidabuena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback