My hair



Tre saker som mitt hår verkar gilla.

Proffs Arganoil [from marocco] Finns att köpa på H&M, kostar runt 30 kronor har jag för mig.
Oljan ska vara bra för torrt, frissigt & trassligt hår. Mitt hår blir extra glänsande och oljan blir inte för tungt för håret vilket är ett stort plus! Doften är behaglig och jag gillar pumpflaskan, mycket enkel att använda.

Monoi de Tahiti [Traditional Tiare oil] Finns på Yves Rocher, 70 kr /100 ml. En underbar olja som jag rekomenderar starkt. Mitt hår ÄLSKAR den! Glansgivande olja som jag låter sitta i håret under natten och sköljer ur det på morgonen.
Oljan kan också användas på huden och 100 ml räcker ganska länge. Dessutom luktar den fantastiskt! Som ni kanske ser på bilden så är det min absoluta favorit av dem alla. Dessutom så doftar hela huset gott när man använder produkten, och det är ju ett plus. Jag ska skynda mig att beställa en ny flaska innan denna hinner ta slut.. Och då ska jag också köpa sprayflaskan som Yves Rocher har på sin hemsida. MUMS!
Yves Rocher har dessutom ganska bra erbjudanden titt som tätt, håll utkik!

Batiste dry shampoo, blush. Finns att köpa bland annat på Rusta för ca 40 kr flaskan
. Underbart att kunna göra håret fräscht på några sekunder utan att behöva hoppa in i duschen.
Håret blir fräscht dock känns hårbotten lite mjölig vissa gånger men inget man direkt tänker på. Jag har sett tre olika dofter på denna produkt hos Rusta {Finns säkert fler dofter på andra affärer, vet att kicks har Cherry-doft, MÅSTE TESTA!] . Jag fastnade för Blush doften. Jag har för mig att de andra två hette Bohem och tropical (?) Men sortimentet kan ju alltid ändras. Som sagt finns det många andra dofter.
Ett minus för mig med denna produkt är att håret blir vitt av sprayen, men det finns torrschampo för oss brunetter också, dock anser jag att det inte blir en så farlig färgskillnad bara man borstar igenom håret och skakar om det efteråt..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback