My daily routine

Min dagliga rutin på en bild.
Det enda som saknas är nog mina ögonbryn {de som jag använder för att markera dem alltså.. inte bokstavligt talat] och duschartiklar.
 
På bilden ser ni (från vänster):
 
Min älskade olja som doftar underbart och som passar både för hår och hud.
Kommer från Yves rocher och är min absoluta favorit.
 
Den enda tjejdeon som mitt luktsinne klarar av. Alla andra luktar surt otroligt fort trots att jag är nogrann hur/när jag använder dem nu för tiden.
Men denna, denna håller måttet. Niveas pearl & beauty.
 
Make-up removal pads från Gunry. Här har vi räddaren i nöden.
Jag haaaatar att ta bort smink, det är så tråkigt och tidskrävande.. kladdigt. Ja, mycket enligt latmasken inom mig vilket betyder att jag av ren trots ibland har skippat att ta bort dagens ansikte.
Men nu, nu går det galant. Padsen tar bort den största delen av ansiktet ganska snabbt och smärtfritt. Doftar rent och fräscht dessutom.
 
Maybelline 'The rocket' mascara som ger mina ögon ett djup. Låter konstigt va? Men ja, jag tycker att det gör en förbaskat bra jobb med att framhäva mina icke existerande fransar.
Läst att det är många som har haft en negativ erfarenhet utav dem, men inte jag.
{Förutom att min maskaraborste var AV på min förra maskara som jag köpte! Det var INTE roligt att upptäcka när man skulle snoffsa till ögonen på morgonkvisten.)
 
L'Orial elvitals arginine resist hårinpackning! ÄLSKART! Den doftar fantastiskt och mitt hår har slukat den här inpackningen.
Okej att jag klippte mig ganska direkt efter det att jag började använda den, men jag har sett en helt annan glans på mitt hår den senaste tiden.
 
Blusher! Nu på hösten kan jag inte vara utan blusher. Just denna skönhet köpte jag i Thailand för några år sedan och använder den så gott som dagligen.. men det syns inte! Det är helt fantastiskt, men det syns inte att jag har gnussat mig varje morgon i den där färgburken.
Jo, på ansiktet syns det såklart gott och väl, det jag menar är att själva produkten är så gott som ny i förpackningen.
 
Smörjer in elefanthuden, ja de gör jag lite då och då. Inte alls så ofta som andra verkar göra. Jag tycker att det blir alldeles för kladdigt och... varmt? av lotions. Men ja, även jag vet ju att huden behöver lite smörjning lite då och då. Och när jag väl gör det, ja då får den gärna dofta som den här. Även den här kommer från Yves rocher och är en favorit.
 
Sedan kommer vi till apoteksprodukterna.
 
ACO har jättebra ansiktsvatten och en spot treatment salva som funkar prima.
Inga blämmor stannar länge på det här ansiktet inte.
Sedan har jag kärat ner mig i Neutrogena's pink grapefruit daily scrub. Den får min hy att pirra lite i i höstmörkret. Precis vad jag behöver.
 
Sist men inte minst så vill jag presentera min dagliga favorit som jag inte vill eller kan vara utan {Okej, kan kan jag väl, men jag vill inte)
 
Vichy idealia. Den ansiktskrämen är mumma för huden. Jag kommer inte ihåg vilken hy den egentligen ska användas till men jag har testat ett antal krämer och de blir alltid för tungt och kladdigt. Den här känns som vatten mot huden och sedan svalkar den. Ja, den är min dagliga favorit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback