Slow..

 
Jag har haft en jäkla pissdag idag. Alldeles för trött vilket leder till att jag är grinig och tvär. Lite smått irriterad på allt.
Men som vanligt så har man det ganska bra ändå. Trots att det är alldeles för lätt att fokusera på sådant som är negativt.
 
Jag har fått res-abstinens och saknar värmen, solen, sanden, slappa dagar och vattnet.. Jag saknar att behöva duscha varje dag för att inte lukta äckel.
Jag saknar det.
Jag sitter därför och drömmer mig bort varje kväll: resor, blogginlägg och bilder.
Planerar, funderar och drömmer.
Sedan inser jag att en resa är ganska omöjlig just nu, att det måste vänta.
Sedan börjar jag smygkolla på nya resor, blogginlägg och bilder.. så går det runt, runt, runt..
Varje dag.
Trots att jag vet att det inte går att genomföra just nu.
 
Jag har dock mycket att se fram emot. Snart är det julafton. Äntligen en ledig jul! Jag kommer absolut inte ta på mig något jobb under den perioden.
Jag vill fira en jul där jag kan umgås med dem jag älskar utan att känna stress att jag ska iväg, utan att känna att jag lämnar dem.
Jag vet ju inte hur länge jag kommer få ha mitt nuvarande jobb. Fram till jul är jag säker, men sedan? Ingen aning.
Kanske får jag jobba en termin till, annars måste jag hitta nya möjligheter.
Och just nu? Just nu ser jag bara det jag gör just nu och så måste det förbli, annars börjar jag må dåligt över osäkerheten igen.
Och jag orkar inte må dåligt.
 
Nu väntar sängen igen.. jag måste samla energi så att jag orkar fokusera på det jag ska..
Och dagdrömma lite till.
Thailand, Turkiet, Mexico, Bali, Bora bora.. Egypten.. japp, nu börjar jag igen.
Nästa gång jag åker någonstans ska det vara välplanerat, lugnt och skönt.. semester.
 
Nej... jag kan inte sluta.
 
 
.

Kommentarer
mamma

Sedan jag skaffade Kelah har jag inte längtat utomlands. Visst är det konstigt?

2013-10-31 | 18:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback