Sega dagar

Som sagt så är jag väldigt seg om dagarna så igår sov jag länge och sedan åkte jag upp till svärföräldrarna och hälsade på Em och Madde ett tag. Men jag kände hur energin bara rann bort och åkte därför hem och sov ett tag till. På kvällen kollade jag på "Män som hatar kvinnor" den filmen är riktigt bra. I vissa stunder gömde jag ansiktet under täcket för vissa scener är så hemska, man blir så förbannad.
Men de jag tänkte på efter jag sett filmen var att vid varje tillfälle som män förgriper sig på eller skadar kvinnor av sådant hat, så växer hatet hos kvinnor, kvinnor som hatar män.. Det kan man tydligt se i filmen. Och på något sätt så känns det som att L i filmen, saknar tillit till män helt efter vad som hänt både henne och hennes mamma. Och det blir så fel, oftast ser man män som en skyddande och kraftfull individ, som man kan lita på, men när sedan sådant hemskt sker, så försvinner den tilliten som man har, fadersgestaltens glans mattas av och man blir misstänksam mot alla. L i filmen fick mig att tänka väldigt mycket.

Em har fått mig att vilja teckna igen, och jag blir så glad! Det har jag inte gjort på länge, bara kladdat utan fantasi.. men nu de två senaste dagarna har jag varit jätte fokuserad och det känns jätte bra. Ska lägga upp bilder på skisserna sedan.

Just nu sitter jag hemma hos min kära mor och kollar på TV, och skriver lite med J på msn, saknar den karln. Men man får hålla ut. Mamma bjuder på fin middag som vanligt, de är så skönt att vara hemma, inte göra något speciellt och bara prata. Älskar min familj!


Kommentarer
syster

Älskade syster! Saknar dig massor! Du får ringa mig när du vill om du beöver prata eller vill snacka skit rent allmänt! Tänker på dig! Du är underbar! Puss

2009-08-26 | 04:35:21
http://vidabuena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback