Frågor och Svar

Här kommer lite frågor och svar där ni kan hitta lite information.. Om ni vill få information om mig kan ni gå in här: charade

Varför ser man bara ett inlägg åt gången?
- Jag testar något nytt så att man får välja själv vad man vill läsa om..

Vem gör dina designer?
- Jag gör mina egna designer, det fungerar ibland och ibland inte..

Vilka program använder du?
- Jag använder mig av Paint.net och har lagt in olika penslar i det programmet. Innan använde jag endast Paint.

Varför använder du inte Photoshop?
-Jag har aldrig haft tillgång till ps men nu har jag det, så nu ska jag lära mig det programmet. Men Paint.net funkar lika bra och man vill göra enkla saker och det är gratis.

Vart hittar man design tips?
- Jag tycker man kan hitta inspiration på alla bloggar och hemsidor, sedan kan man gå in på DDB eller Bloggdesign för att hitta hur man gör det. Det är alltid roligt att hitta på något helt nytt, försök aldrig kopiera någon annans bloggdesign rakt av, det uppskattas aldrig, lek med din egna fantasi istället.

Gör du designer?
- Endast mina egna men hjälper gärna andra. Då lär jag mig själv nya saker. Men jag tar inte emot designbeställningar, jag kan inte så pass mycket än och därför hänvisar jag hellre till t. ex. Candis eller Tescho som kan göra bra och funtionella designer.

Vart kan man hitta gratisdesigner?
- Man kan alltid googla efter gratis blogg design.
Annars kan man alltid vara med på tävlingar som vissa större bloggdesigner har (t.ex Candis).

Vad har du för dator?
- Jag har en packardbell easy note TJ65

Vad har du för kamera?
- Ingen systemkamera tyvärr, utan nöjer mig med en vanlig digitalkamera från Samsung med 10,2 megapixel. Man kan göra så mycket med datorprogram nu för tiden så jag tycker att det går bra ändå.


Har ni några frågor? Ställ dem gärna så svarar jag så gott jag kan.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback