Ensam?

Tisdag kväll.. vad ska man säga?

Allt kändes skit skoj i morse, kändes som om solens strålar även lös på mig. Jobbet är i full rullning, skit skoj och man hinner nästan inte sitta 5 minuter medans kunder tror att hela styrkan sitter inne på kontoret eller på lagret och sover, my ass.
Stefan kom förbi jobbet idag, skoj att träffa någon som pratar med en =) Vi bestämde att vi ska utmana i helgen, fotbollskrocket, kubb och poker. Låter som en bra idé dock jobbar man hela helgen så inget vin för min del, kanske en klunk blandat med sprite...eller något. Hoppas bara att de blir av.
Tyckte mig se välbekanta ansikten, men lika bra att hålla sig på sin kant. Träffade även min chef från B-riket. Hon sa att hon skulle ringa mig till veckan när hon jobbar igen, hoppas det innebär att jag får jobba i vinter igen, de riktigt kliar i fingrarna. Så roligt att få prata med folk, även om de bara är flyktigt över en kassa apparat.

När jag kom hem var jag helt slut, kroppen värkte och ögonen rinner, antar att de är för att de är lite kallt i butiken och kanske även för att ögonen blir irriterade inne på lagret, men de är de absolut värt.
Så nu har jag legat och läst min nya bok (som egentligen är gammal) "Sushi för nybörjare" av Marian Keyes. Jag har läst boken förut men på engelska, så jag tänkte att nu ska jag bannemig köpa den på svenska så jag har den i min boksamling. Riktigt bra bok, den är inte alldeles för intetsägande utan de finns vissa vändningar som man inte är förberedd på och jag är lycklig över att de var så länge sedan sist jag läste den, annars skulle jag ju ha förstört spänningen för mig själv (Ibland uppskattar jag mitt korta minne, inte ofta, men ibland)

Nu när jag ligger här och knappar på tangenterna så är de mestadels för att dra ut på tiden så jag kan läsa ut boken och somna gott, men än så länge är jag lite för rastlös för det. Så jag ligger och kollar på utlandsresor, jag vill här ifrån!


Kommentarer
mor

Vill du bo hemma då =)

2009-07-29 | 21:33:50
K

I vinter? gärna det!

2009-07-30 | 00:16:15
http://charade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback