I would choose you, every time.

Otroligt trött idag också? Hur kunde det ske? Men idag har jag gjort något iallafall, vikt alla handdukar som legat och samlat damm efter tvätten. Tänkte kolla om det blev gjort utan att jag tog tag i det, men nu kan man inte ens se gästsängen som ska finnas där. Ibland önskar jag att jag gjorde allt sådant på en gång, men jag är alldeles för lat ;)

Utöver det så har jag cyklat bort på dollar då tvättmedlet tog slut, kollat på Date Night och pysslat med en överraskning till J♥

Jag älskar Date Night, men det är inte själva handligen jag är så förtjust i utan skådespelarna! Jag älskar deras humor, hur de går all in på allt de gör och jag fattar inte hur de kommer på sådana härliga kommentarer så man gråter av skratt. Okej handlingen är bra, men det skulle inte ha funkat utan dessa skådespelare: Steve Carell och Tina Fey.
Älskar även "Baby mama" som Fey är med i. Urkul ;)

Nu ska jag pyssla lite till men sedan ska jag åka hem till huset.. mata fiskar och skriva ut CV.


Kommentarer
Mosen

sv: Tack så mycket :D värmer :) Det är bara att bestämma sig. Jag tror att så länge man känner sig bekväm och tänker "Nej så tjock e jag inte" så kommer man ingenstans. Jag bestämde mig för en förändring och ändrade kosten helt. Behöver du lite tips på det är det bara att säga till, sen mätte jag mina kroppsdelar och satte upp delmål och vad som var rimligt att nå inom ett år. Långsiktigt är bättre än kortsiktigt. Inte bara " På en månad ska jag ner 5 kg. Det funkar inte. Sen så hade jag lite saker som peppade att tex: om jag har nåt mitt delmål på 6 månader så får jag köpa en viss grej. Det peppar mer än nåt :)

2010-08-16 | 20:39:27
http://mosens.blogg.se/
Mosen

Okej!! 1. Skippa vikten. Mät dig istället var månad. 2. Skippa läsk och drick mycket vatten. Nu pratar vi kanske 3 liter om dagen. Drick vatten till allt istället för läsk, saft mm. Det gjorde mycket för mig. 3. Dra ner på kolhydraterna, så enkelt som fullkornspasta istället för vanlig. Matvete ist. för ris. Och ha mycket grönsaker till. Det är perfekt att proppa frysen full i grönsaksmixer och liknande. Ett hett tips till mellanmål är proteinshakes. Beställs lätt från gymgrossisten. whey-80 heter det och finns i massa smaker. Har även ätit en sådan till frukost ihop med en fruktsallad eller liknande. Mättar jättebra. En shake kan du även ta på kvällen om du känner sötsug. Om det är svårt att skippa sötslisk och snask helt så kan du införa en "ätardag" i veckan då du får äta precis vad du vill. Men bara den dagen. Det kan vara tex en lördag. Så om du känner att du är sugen på nåt sött på onsdagen så är det bara att tänka: men på lördag då får jag äta preciiis vad jag vill. Toppen!! Vardagsmotionen måste också in. Gå och cykla överallt. Ta trappan ist. för hissen. Och sätt upp ett långsiktigt mål på tex 1 år. För inget händer över en natt, även hur mycket man än vill det så händer det tyvärr inte. Men genom att mäta dina mått var månad så ser du de små framstegen och det inspirerar till att fortsätta istället för att man ska se -0kg på vågen.



Nåt mer du vill veta ? :)

2010-08-17 | 00:58:16
http://mosens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback