Musslor och Saffran

Idag packade jag ihop lite saker och åkte hem till min kära mor för att spendera fredagen och lördagen. När jag kom hem så började vi prata om att jakten börjar imorgon och då kom jag på att det är den 21 imorgon, och jag ska gå på dop imorgon.
Lill jullan ska döpas och jag trodde inte att det var nu. Jag trodde att det var länge kvar till den 21 :) Men jag visste att Linkan inte skulle på dopet då han inte ville missa en dag av jakten.. och då föll bitarna ihop för min del. Haha. Så efter middagen var det bara att plocka ihop igen och sätta sig i bilen.

Dagens middag var superduper god, och mättande. Slibbit men mättande ;)



Pasta med musslor, bläckfisk, fänkol, lök & saffran. ♥ (Grund receptet för musslorna finns på recept.nu) vad mamma gjorde extra är mammas hemlighet ;)

Tyvärr smakade inte bläckfisken så mycket enligt mig, men den hade jätte bra konsistens.. och det är nästan viktigare när det gäller bläckfisk.

Jättegod mat mamma TACK!

Kommentarer
Alisa Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Amor Vincit Omnia

Åh muuuuuuuuuuuuuums!:D

2010-08-21 | 12:08:17
http://alisagonzalez.se
Caroline

Mums va gott det såg ut, älskar musslor :D

2010-08-21 | 16:59:32
http://carolinenordens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback