Nyårsfirande i mjukisbyxor

Årets sista arbetsdag är över och jag och mamma har precis ätit en goood middag.
Jobbet var inte det roligaste idag direkt, men som tur var startade jag dagen i solariet så jag blev varm för urk vad man fryser!

Och nu sitter vi och kikar på tv och jag drog på mig mina mjukisbyxor det första jag gjorde när jag kom hem. Men jag lyxade faktiskt till det idag och drog på mig ett par svarta mjukisbyxor i finare kvalité. Haha.
Näe, det blir inget firande av det nya året, jag tycker inte om den dagen. Kanske låter lite tråkigt och uppstucket. Men jag har nog aldrig direkt gillat nyår, det känns överskattat och ännu en anledning för oss att supa bort skallen. Jag vet inte, jag tycker att det är mysigt att ta ett glas (eller 10) vissa kvällar. Men att ha en dag vaaarje år som är knuten till alkohol gör mig lite bitter? Vi har ju redan så många? Så jag är bitter, jag nekar fester och njuter av en lugn hemmakväll istället. För även om jag absolut inte kan kallas nykterist så avskyr jag när personer i min närhet blir full och det jag verkligen hatar är när jag själv har alkohol i kroppen. Ja.. det är ju lite dubbelspel av min sida att hata men ändå göra. Det svåra för mig är att hitta en balans och då jag så sällan hittar balans så är det bättre att hålla mig ifrån det, inte sant? Men jaja, det är svårt att förklara hur man tänker och hur man agerar. Men men, skit samma :)

Men jag hoppas verkligen att ni får en trevlig kväll och jag önskar er ett gott nytt år.


Vi kollar som sagt på TV (after dark) och efter detta går jag nog och lägger mig för jag är ganska slut efter dagen och har lite problem att lösa imorgon. Men det ska bli skönt att starta ett nytt år. Tycker ni inte?

God natt och Gott nytt år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback