Lugna gatan

Jag har varit ledig hela helgen (på grund av att jag tvingade mig till det) Och idag jobbade jag men sedan är jag ledig två dagar till. Skönt! Fick schemat för resten av säsongen och det visade sig att om jag inte skulle ha bytt till mig ledigheten på söndagen så skulle jag inte ha varit ledig en enda söndag på hela säsongen.. Så nu blir det inga sovmornar på söndagarna innan den 20 april. Yippey!..? Aja, jag klagar inte, man får OB och dagarna går fort och jag får vara ledig andra dagar istället. Och: JAG HAR ETT JOBB. Man ska vara glad för det man har helt enkelt.

Just nu ser jag fram emot att mysa med min gubbe här hemma och sedan försöka hitta på någon ny design, julen är ju slut nu.. tyvärr.. Men julgranen får gärna vara kvar i några månader till. Älskar julgranar.

Idag på vägen hem från Björnriket såg jag en varg. Jag tror iallafall att det var en varg:

1: jag vet hur en varg ser ut, men den var ganska lurvig runt huvudet så det kunde ju vara en riktigt fin och stor hund också.. men lutar åt en varg enligt mig

2: den plockade upp ett fruset stycke vid väggrenen och sprang sedan bredvid bilen innan han försvann

3: otroligt stor

4: den dök upp långt ifrån bebyggt område.

Men som sagt, jag har aldrig sett en varg förut, så jag kan inte säga att det var en. Men jag önskar och hoppas att det var en.
Vargen är ett magnifikt djur så jag klagar inte på att få se en.. dock hoppas jag att andras djur får vara ifred.

När jag kom hem till mor på vägen tillbaka till lägenheten i S så bjöd min syster på mexicansk mat, det var som friterade piroger, med bönröra och advokado röra. Det lät konstigt, och bönröran såg inte aptitlig ut, men de smakade gott och det var mättande. Dock gillar jag inte friterad mat så pass mycket längre, gillar inte smaken av olja.
Men plus poäng till syrran för en god middag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback