Drömmar

Går runt i en liten dagdröm just nu. Funderar på vad jag vill ha mest, en ny soffa eller en utlandsresa. Utlandsresa står högt i kurs, men en ny soffa är prio på hemmaplan. Om jag inte är ego alltså, och gud vad svårt det är att inte vara ego.
Iallafall så vet jag och J vad vi vill ha för soffa, dock får man hosta upp lite, men det gör ingenting då de är en bra investering för vår del. Vi spenderar stor del av vår dag med att mysa i soffan med en film.
MEN:
Om vi skaffar en ny soffa så vill jag måla om igen. J vill ha ett varmt rum. Den största delen av vår lägenhet är i gråa nyanser medan vardagsrummet är rött. Jag är inte så himla förtjust i den röda färgen som liknar falu rödfärg. Jag älskar vitt vitt vitt. Varför vet jag inte riktigt, men mestadels för att jag tycker att det är roligare att leka med gardiner och dylikt då, nu känns det så otroligt tråkigt att hänga upp gardinerna för jag vill försöka få in lite ljus i lägenheten men då ser det ut som en röd stuga med vita husknutar. Förstår ni hur jag menar?

Så min plan är så här (om jag så måste köpa tapeten själv och göra det när J är borta och inte ser vad jag gör):
Stooooor mjuk soffa med två schäslonger (en för J och en för mig)
En fondvägg bakom soffan som går i ljusa, jordnära färger, sedan matcha det antingen med vitt i resterande delen av lägenheten eller någon jordnära färg som matchar fonden.
För det funkar bra ihop med de möbler vi har nu.
(J kommer absolut inte gilla min plan känner jag.. men vi får kompromissa.. eller ngt)

Så jag har slängt ihop en bild som visar lite hur jag tänkt mig.



Vad tycker du?

Tapeten kommer från: Tapetshopen

Kommentarer
Helena

Men Kicks, det här ÄR ju du! Den röda färgen ni har är snygg men för mörk å ne, det är svårt att matcha me gardiner, mattor å kuddar å sånt där. Å det har aldrig känts som du även om det är snyggt. Men som du säjer: kan lätt bli stugkänsla lixom. Kör på för fan ;)!!!

2010-03-10 | 12:12:23
http://luzzis.dinturiel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback