Jag blir så jävla..

Ja, jag blir så jävla avundsjuk när jag går in på andras bloggar och ser vilken krativitet de har. Helt ärligt. Jag blir så himla avundsjuk och vill också vara kreativ. Jag vill också kunna göra snygga designer, roliga designer. Jag vill också ha en digital systemkamera som man kan ta underbara bilder med olika fokus etc. Jag vill också lära mig photoshop någon jävla gång.
Haha förstår ni hur frustrerad och avundsjuk jag är?

Alltså problemet med designer är inte att jag inte förstår mig på css och html. Det gör jag, bara det att jag känner mig ganska "oldschool" i det ämnet. Jag började syssla med det på Lunarstorm. Haha. Vilket skämt lunarstorm var egentligen. Men nu när jag börjat komma in i blogg.se så känns allt ganska vemodigt igen. Men jag lär mig något nytt varje dag och försöker hålla mig uppdaterad. Felet med mig är att jag numera saknar fantasi. Jag vet ju inte vad jag vill göra för design? Jag vet inte vad jag vill ha.. Jag hittar något jag vill göra.. löser det problemet och inser att det inte var så svårt men då vill jag inte ha det längre.
Hela min nuvarande design har jag lagt på is då jag vill ha en ego dag där jag kan fokusera på vad det är jag vill göra. Men nu de här månaderna har jag endast känt en stor tomhet då jag vill göra det här men samtidigt vill jag inte spendera hela dagarna med det.. och då blir det att jag spenderar dagarna med att tänka på det men att göra något annat.

Bannar fortfarande mig själv att jag inte vaknat tidigare när jag hade chansen att kamma hem en systemkamera för under tusenlappen (ja de är helt sant!) och jag missade auktionen med 3 minuter. Då höll jag på att kasta mobilen ut ur fönstret för det var den som inte ville koppla upp sig.. och jag hade intalat mig att jag skulle hinna in med bra marginal. Så det största felet var den mänskliga faktorn får jag väll erkänna.
Egentligen är inte min vanliga systemkamera så dum den heller, jag hittar ju nya funktioner varje gång jag tar mig tid att kolla igenom den.. men jag vill vill viiiilll ha en systemkamera som alla andra. HUR FAN HAR NI RÅD MED EN SÅDAN? haha. Kanske jag som är snål.. men jag vet ju samtidigt hur klantig jag är när det gäller dyra saker.. tappar dem hela tiden.

Photoshop försöker jag förstå mig på, det är så himla mycket pyssel innan jag förstår hur jag ska göra då jag använt paint.net hela tiden innan och använder det fortfarande som stödhjul.
Men man kan ju verkligen säga att jag har lite att lära mig.

Okej: Om/när jag blir arbetslös hoppas jag att jag kommer lära mig mer om photoshop och få lite energi så att min fantasi flödar. Vackra dagar med lite roliga bilder kanske till och med? trots att jag hellst står bakom kameran. Jag hoppas dock att jag inte blir arbetslös igen.. då kommer jag nog gå under av tristess.


aaaah de där var skönt att skriva av sig.. har säkert 100 tusen stavfel och fel formulerat. Men just nu är jag så trött att jag inte orkar läsa igenom det jag har skrivit. Enjoy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback