Cherry on top



Jag fick ett "Cherry on top" award av underbara Molly igår och jag blev väldigt stolt och överraskad.

Med denna award ska man berätta 3 saker som ligger en varmt om hjärtat och visa en favoritbild. Samt skicka vidare den till 5 andra bloggare. (lånade texten av molly)

Så, here it goes, mina 3 saker som värmer mitt hjärta just nu:

♥ Min älskade Familj - Det låter kanske lite kliché eller så är det bara förutsägbart. Men helt ärligt så vet jag inte om jag hade klarat av att vara en bra människa (för de tycker jag att jag är) utan min familj. Min familj är mina hjältar i min vardag. Ärliga människor som tar emot mig och mina bitska kommentarer och mungonorré. Tillrättavisar mig, lyssnar på mig och samarbetar med mig. Det som gör mig extra stolt är att samtidigt som de välkomnar mig med öppna armar varje gång jag behöver det, så gör dom det med ett leende på läpparna. Självklart känns det som en varm filt kring hjärtat. Tack för att ni är Ni.

♥ Mina vänner - Jag har en bred bekantskapskrets men få vänner. Vänner är en så viktig del i ens vardag, personlighet och sinnesro att jag kan inget annat än att vara tacksam för dem jag har. Både personer i min närhet här hemma, och de vänner jag anser mig ha via bloggen, via facebook, via mail.. ja allt som de nu tänkas kan. De personerna jag vet att jag kan vända mig till när jag behöver det, men samtidigt de människor som jag vet känner en tillit att de alltid kan stödja sig mot mig. Vänskap är något som mognar, man kan alltid vara en trevlig bekant, men en vän.. åh en vän är så unikt. En vän får man när man själv är en vän. När man låter en annan människa vara den de är, att stödja den människan i vått och torrt, även om man kanske inte har samma åsikter. För åsikter är en sådan liten del av en personlighet. jag blir glad när jag tänker på mina vänner, mina vänner. Vad vackert det låter, vilken lycka som ligger bakom de orden: mina vänner.

♥ Min hund, Tussi - Egentligen räknas min gammelmomma in i familjkategorin, för vem är de som möter mig i dörren med en viftande svans varje dag? Jo min hund. Okej, de är vår hund.. eller hund och hund. Svårt att förklara men hon är en av de viktigaste "personerna" i mitt liv. Jag ser henne som en person, inte en hund. Anledningen till att jag vill lyfta fram denna underbara del av mitt liv i rampljuset är just för att hon är så underbar. Mitt hjärta värker lite varje dag av lycka över att få ha henne i min närhet. Jag känner en vördnad, en kärlek och en vänskap till henne som får mig att lätta. Hon är nu 105 år gammal och busar på precis som om hon inte var en dag över 5. Den toleransen hon har är förundransvärd.. ja.. kärlek helt enkelt.


Hoppas att alla som läser mina tre punkter tar sig en titt hos sig själva och förstår vilken lycka som omger dem varje dag och uppskattar det. Oavsett om de får en award eller inte.

Jag vill tilldela detta award till:
Helena , Luzen, Caroline, Emelie och Lydia


Min favorit bild:



Jag
fullkomligt älskar den här bilden, jag vet inte vad som fått mig att fastna så för den. Men det första jag studerar är sprickorna i färgen.. att färgen har ramlat av lite. Men fortfarande så ser man en söt liten nyckelpiga.



Jag skulle somnat redan klockan 21.. men är alldeles för duktig på att skjuta upp det märker jag.
Godnatt nu till er alla.

Kommentarer
Caroline

Haha, ja men det är ju sååå gott med hotellfrukost, jag verkligen älskar det ;p



åh va söt du är som ger min en award igen. och jag som är så dålig och fortf inte skrivit om förra, men min fantasi till att komma på något vettigt att skriva om är inte den bästa. ska försöka ta tag i det i veckan ;) hehe tack sötnos!

2010-10-03 | 21:18:21
http://carolinenordens.blogg.se/
Nicole

Tack så mkt ^^

2010-10-04 | 00:51:37
http://xoxonicole.com
mor

Älskar dig=O)

2010-10-04 | 08:03:56
Luzen

SV: Tack för awarden gumman <3 å tack så mycket för kommentaren =)... känns himla konstigt men skiitbra :D!! Puss

2010-10-04 | 10:52:27
http://luzzis.dinturiel.se
LYDIA

sv: Men wow, kolla in! Ska absolut klura på denna och jag hojtar när jag lagt upp den! Skoj! :'D

(Och datan är tack och lov tillbaka i mina händer nu, höhö....)

KRAM!

2010-10-04 | 17:38:57
http://lydiajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback