Min räksallad



Igår slog jag på stort och gjorde en egen version av räksallad. Det kanske är någon som redan testat denna varianten men för mig var det nytt och spännande. Salladen är ljummen och passar otroligt bra nu på sommaren.

Jag använde mig av:

½ Aubergine 
1  Zucchini
2  Tomater
4  Färska champinjoner
1  Halloumi

Räkor efter eget tycke (gärna en massa) och en påse "Sommar blandning"-sallad.

Så här gjorde jag:

Aubergine och zucchinin tärnade jag i ganska små bitar, stekte tillsammans med smör och salt + peppar. (saltet hjälper till att dra ur vätskan från A och Z)
När de börjat mjukna (blir brungröna till färgen) skivade jag champinjonerna och hade i dem tillsammans med A + Z. Smaka av så att det är god smak på grönsakerna.
Till sist tärnade jag halloumi osten och stekte dem i stekpannan också.

De varma ingredienserna fick stå och svalna lite medan jag skalade räkorna och sedan blandade jag i dem och tomaterna. Den vanliga salladen behöll jag på sidan av då de är godare när den fortsätter vara krispig.

Till detta tror jag att det blir riktigt gott med Milkos: "Crème Fraiche Fetaost & Soltorkade tomater", mums. Tyvärr hade jag inte det själv när jag lagade detta, men som sagt så tror jag att det passar riktigt bra.


Kommentarer
Michaéla

Gud vad gott det såg ut då!! :D

2011-06-10 | 17:12:34
http://michaelaarehn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback