Alanya 2011



Några bilder från vår resa till Alanya.

Vi anlände till hotellet 05:30. Sedan dröjde det innan vi fick nyckeln till rummet. Så när man väl fick lägga sig för att sova kändes det overkligt.

Frukosten på hotellet var helt okej och vi gick mätta och belåtna därifrån.
På stranden serverades det dryck och mat under dagen. Så man behövde aldrig leta fram plånboken egentligen vilket var otroligt skönt.

Vi fick en ganska skön ruljans på dagarna, bara njöt av sällskapet, träffade några bekanta och åt gott.
På tisdagen spenderade vi förmiddagen på Alanyas Bazar, den stora klädesmarknaden. Dock var det riktigt svårt att bli på shoppinghumör, så efter några få fynd återvände vi till hotellpoolen.

Resterande delen av veckan spenderade vi på stranden och på restauranger.
På onsdagskvällen fick jag en snilleblixt: sprang och köpte en vattenpipa då mamma inte har testat att röka vattenpipa.
Ett fint minne från resan och när vi väl lyckades tända pipan så tror jag att mami gillade smaken och 'känslan' av att röka vattenpipa.


Jag hade en underbar vecka tillsammans med min älskade mami, och kan absolut göra detta till en tradition.
Men nästa gång vill jag nog testa en annan ort eller ett annat land.
Men vi får se, hittar man en bra deal så gör man.

Resans bästa köp: Badmadrass!


Kommentarer
Caroline

åå vilka härliga bilder :D

2011-10-11 | 19:57:12
http://carolinenordens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback