Motljus

Motljus är detsamma som solsken.
Oavsett hur man ser det.
Och vad lycklig man blir av varma solstrålar som värmer ögonlocken, känns skönt att våren kommer smygande.

Jaha, näsan är lika jävlig idag. Nej, faktiskt värre! Någon villig att ta över? Tjorvig näsa bortskänkes.
Inte?
Har suttit och snorat och nyst hela dagen lång idag men samtidigt känns det okej, jag vet att kroppen bara rensar ut lite och att det snart är över, men samtidigt så vill jag slippa att gå runt med lock för öronen. Gah, snor kan jag acceptera och hosta. Men lock för öronen, det är riktigt irriterande!

Idag hade jag planerat att klä upp mig och gå på måndax, men när kroppen rensar så här så känns det bättre att plaska i badkaret samt ligga under mina två täcken.
Tjocksockor på och tekoppen är fastlimmad i handen.

Idag har mamma skjutsat runt mig på byn för hon har skaffat sig en ny bil! Och det är den första bilen som mami skaffat som jag har godkänt på en gång. Haha, jag har alltid varit skeptisk till nya bilar förutom när det gällde min egna.
Men denna? Awesome!
Hon har äntligen skaffat sig en SUV. En bil som jag känner passar henne och som känns säker.

Nu ska jag umgås med mami och tekoppen ett tag och skynda mig i säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback