En liten update

Godmorgon kära ni. {tror att vi är 5 timmar före er, konstigt nog..brukar vara 6-7 timmar)

Idag har vi varit framme i T en vecka och mums vad skönt!
Vädret har varit fantastiskt hela veckan och vi spenderade den dagen som oroade mest med moln och dyl i Phuket town.
Både jag och M har hittat fyra par skor vardera än så länge, men sist jag åkte hem från T så hade jag 14 par.. så jag förväntar mig att resväskan kommer fyllas med fler..

What else?
Vi kliver upp 8 varje morgon för att traska ner på stranden innan solen hinner bli för stark. Eller ja, vi brukar aldrig komma iväg innan nio. Vi måste ju käka frukost också ;)
Solen känns starkare än någonsin? Inte för att man klagar, men ni förstår nog att det har bidragit med både en och två röda turer efter en dag på stranden.
Men jag kan bara säga att jag älskar min vita bikini som börjar träda fram!

Vi har hittat en fantastisk matmarknad som är öppen varje kväll där vi har valt att köpa middagen för störtsta delen av resan {man måste ha råd med skor också] det kostar runt 5-25 kronor att äta där vilket känns helt okej ekonomiskt och snacka om GOD MAT! mjau! Men ja, det är där Thailändarna köper sin mat, självklart är det bra mat då.

Vi planerar en tur till Phi phi senare denna veckan eller i början av nästa. Ser verkligen fram emot det! Ska bli så kul att utforska ön mer än vad jag gjorde sist! Utkikspunkten, segeltur, kanske någon kanotfärd, snorkling etc.



Regnet som drog över stranden idag. Såg ut som en tunnel i mitten. Det bästa var att regnet försvann som vanligt efter max 10 minuter och solen stekte som aldrig förr. Mmm.. Tänk om de regniga dagarna var så i Sverige också?

Kommentarer
Zarah-Lou

Ni verkar ha det gött! Avis! ;)

Läser med förtjusning, måste ju veta vad vi ska göra i Thailand sen som aldrig varit där :P

2012-05-19 | 13:08:18
http://blogg.zarah-lou.se/
Maria

Häftig bild!

2012-05-26 | 21:52:47
http://vildvittra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback