Koh Phi Phi




Hej hopp!

Nu befinner vi oss i Patong igen.
Vi vaknade upp i Måndags (?) till ännu en kass dag här i Patong så efter en snabb tur till stranden [vände innan vi ens hade nuddat sanden] så packade vi ihop lite kläder och hoppade in i en tuktuk som körde oss till hamnen.
Och undan gick det!
Han som körde tuktuken skulle snabbt fram, och tvingade in sig i köer etc.. så en annan satt och var livrädd!

När vi kom fram till Phi phi hade vi redan fixat boende på båten (man kan få det MYCKET billigare om man går runt på ön, men vi orkade inte det utan valde därför att betala den summan som blev sagd)
Vi bodde 2 minuter från stranden och 2 minuter från frukostdelen/poolen.
Hur awesome tror ni inte att det var att ÄNTLIGEN slippa sand överallt?
Och vilken pool sedan! MUMS!

Vi har spenderat dagarna (de som inte regnade bort även på phi phi) med att sola/bada, shoppa och dansa. Undrar jag hur många öl man har lyckats trycka i sig under den här tiden egentligen? Usch.
Igår regnade/stormade dagen bort och idag vaknade vi 7 båda två och bestämde oss för att snabbt springa ner och checka ut så att vi kunde ta första båten därifrån.
Trist att det ska regna/ vara molnigt varje dag?
Nej, positiva tankar, SOL SOL SOL SOL!

Båtturen tillbaka var hemsk, den guppade och folk blev åksjuk vilket inte alls var trevligt. Men jag somnade så jag slapp se någon vända magen ut och in, vilket var skönt!

Nu är vi på vårat hotell inne i stan igen och tyvärr var det dåligt väder här med. Men det är ändå ganska ok att vara tillbaka.
Nu saknar jag stranden.


Om man tar lite snabb info gällande denna turen så ser det ut såhär:

En tuktuk till hamnen kostade ca 500 baht från Patong {taxi tillbaka från hamnen 600]
Tur och retur på färjan var 1000 baht {250 svenska kronor om man avrundar uppåt som jag gör]
Vi valde att bo på Charlie hotel mitt i smeten på Phi Phi, det kostade ca 1800 baht per natt men då ingick AC, frukost och tillgång till Poolen som låg en snabb promenad från vårat område. Dessutom var det ett hotell, så vi fick sängkläder och städat varje dag.. hihi, bortskämd!
Alltså betalade vi 250 kr vardera per natt.. Helt okej enligt mig, trots att det ligger i överkant.

Nästa gång jag åker dit och vill skämma bort mig lite extra ska jag försöka bo på princess eller var det hette, för då bodde man i direkt anslutning till poolen, hell yeah ;)
Men jag är superduper nöjd över att ha fått spendera några dagar där igen. Älskade phi phi!



Kommentarer
mor

Fint kort. Lika naglar å bikini ;) Älskar dig

2012-05-26 | 06:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback