Ytterligare en vecka..

Ytterligare en vecka avklarad.
 
Självklart har jag blivit sjuk IGEN!
Var ute på PW/springtur i början av veckan för att jag känt mig hängig och trodde att det berodde på spänning i kroppen och att jag fick lite huvudvärk igen så ja, första bästa lösningen jag kommer på är ju såklart frisk luft.
Jätteskönt att vara ute och den här gången kände jag mig inte alls lika tung/stel i kroppen som på lovet och pinnade på ordentligt. Dagen efter vaknade jag upp med igentäppt hals och efter det har de bara gått utför. Feber, halsont, hosta och självklart huvudvärk..
Men ja, bara att acceptera och fortsätta beta av arbetsdagarna. Snart är det lov igen och då är det äntligen dags för utlandsresa!
 
Jag drabbas, som jag skrev tidigare, redan av seperationsångest. Jag tycker själv att det är löjligt, men jag har haft det så länge jag kan minnas. Och hellre att jag kan försöka bearbeta den nu och att det känns lite bättre när jag väl ska åka. Men ja, jag vet att jag kommer brista lite när jag ska ta mitt pick och pack och åka. Jag vet det... jag känner mig själv tillräckligt. Och absolut nu när ett plan har försvunnit i Asien. Ett stort passagerarplan som bara försvinner..
Läskigt helt enkelt.
 
Igår var det pubkväll hemma i byn och det är en självklarhet att man ska vara med. ( Inget tvång, bara en självklarhet). Och jag ville absolut vara med, dock blev det alldeles för hög ljudnivå, för gälla skratt och sorl så att jag var tvungen att avvika väldigt snabbt. Direkt efter maten kände jag att frossan gjorde sig påmind och sedan kom smärtan i huvudet och då var det bara att säga tack&hej.
 
Istället för att pina mig på bygdegården åkte jag hem och så kom Therese hem till mig och höll mig sällskap. Vi båda var nykter och lite ur form så det va skönt att bara sitta framför TV'n och samtala lite lågt.
Idag vaknade jag med en värre förkylning och försökte därför göra något åt det så idag har jag solat solarium.. Det var hemskt kan jag meddela.
Inget jag rekommenderar till någon med förkylning i kroppen.
 
Kelah håller mig sällskap varje dag, hon låg nära mig inatt och håller koll på mig.
Jag tror att hon förstår allt som man säger och hur man mår.
Att hon skrattar och ifrågasätter precis som oss andra. På den här bilden tycker jag att det ser ut som om ler, att hon drömmer något härligt.
 
Ikväll ska jag bjuda min älskade mor på middag, Björnrikegården. Det är dags att se den nya restaurangen i Björnrike, se om Fonduen är den samma..
Nästan så att det vattnas i munnen av bara tanken.
 
Fick en ny höst/vår kappa igår, den är liiiiite tight (ja.. okej.. mycket) och är inte riktigt som jag tänkt, men fasiken vad nöjd jag är med den ändå.. Kan ta ett kort imorgon så att ni får se, jag är nöjd.
Nej, nu ska jag försöka piggna i lite och måla på ett ansikte så att jag inte skrämmer gästerna på restaurangen.
 
 

Kommentarer
Jynarn

Jag vill se kappan!! :) :) jäkla förkylning som aldrig ska ge me sig, tur att världensbästa kelah tarhand om dig <3

2014-03-18 | 08:01:59
http://jynarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback