The return of the beast

Igår spenderade jag dagen med att göra ingenting, bara kolla på internet och film. Jag behöver sådana dagar då jag inte gör något och inte har några måsten. Jag tog sovmorgon och bestämde mig ganska sent på dagen att det var dags att röra på sig. Just för tillfället så är luften så klar, den är kall men ändå inte så pass så man fryser. Ni förstår hur jag menar? En promenad till Dollarstore tyckte jag skulle göra mig gott, och det är alltid roligt att strosa runt där och kolla efter några nya fynd. Jag fick ett samtal av min gulliga mormor:

Vart är du? Du är ju inte hemma!
Jag är ute.
Ute?
Ja på dollar
Jaha...

Jag tror att hon blev lite ställd att jag inte var hemma, hon brukar alltid säga att jag inte ska vara hemma så mkt, och när jag nu lyckades vara ute när hon väl ringde (jag sitter inte endast hemma hela dagarna men hon lyckas alltid, ALLTID ringa när jag väl är hemma) så tror jag att hon blev ganska ställd.

På vägen till dollar så gjorde jag dagens goda gärning: Jag pekade ut vägen mot östersund åt en trafikant.
Jag berättade att de gick att köra två olika vägar men:

"Om du tar den här vägen är de mycket mer miljövänligt" kläckte jag ur mig.. Jag tycker den notisen va viktigt just då.

Madde ringde på kvällen och frågade vad jag gjort under dagen, Ingenting var svaret och hon frågade om inte jag kunde komma till sundsvall och hälsa på imorgon (som nu är idag).
sagt och gjort.

På vägen till sundsvall var jag tvungen att stanna i Ytterhogdal och köpa spolarvätska, den gick åt som smör i solsken och under hela hela tiden jag fyllde på det så blev jag observerad.. av en långtradar chaffis. Jag tror inte detta utan jag VET. Han vände sig verkligen emot mig och satt och stirrade.. detta fick mig lite irriterad och jag råka hälla fortare än vad de var menat och spillde ganska mkt.
När jag väl kom till sundsvall så höll jag nästan på att köra på en gubbe på ett övergångsställe för jag hade fullt upp att hålla koll på släpvagnen framför mig. Så dagens goda gärning var väll att jag inte körde på han.. kanske.

Nu har vi kollat på film, One last thing hette den, de var en bra film, sorglig dock.
Kolla på den, men känsliga tittare varnas härmed och ombedes ha en näsduk nära till hands.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback