Dag 4 – Mina framtidsvisioner

Framtidsvisioner anser jag hör med drömmar och mål här i livet. Så jag tänkte skriva lite smått om det.

Just nu bor jag hemma hos min mor och jag trodde inte direkt att det skulle ske men ibland händer sådant som man inte riktigt kan förutse. Men iallafall så har denna förändring fått mig att tänka mer på framtiden. Vad jag vill med mitt liv.

Just nu fokuserar jag på att arbeta och att resa. Det finns så mycket jag vill se och man kan inte njuta mer än om man är utomlands. Jag ska söka en utbildning antingen till 11/12 eller 12/13.. Men jag har kortat ner listan med möjliga utbildningar som jag tror skulle passa mig och mina framtidsvisioner, så nu har jag bara 3 stycken som jag bollar emellan.

Jag har svårt att se längre fram i tiden än några månader, antagligen på grund av det förflutna som jag har i bagaget, men jag har en bild av vad det är jag vill arbeta med. Nämligen människor.
Jag hör ganska ofta att jag borde jobba med kundtjänst och liknande. Men jag vill hjälpa människor på andra plan.
Så det är en vision av mig själv, utbildad och med en framtid inom medmänsklighet, hehe.
Men för mig så spelar det ingen roll vart jag bor, men om man skulle kunna bo kvar i det här underbara området så skulle det vara prio ett.
När det kommer till familj och dyl så vågar jag inte direkt tänka på sådant. Jag har en fix idé att det betyder otur. Därför får det vara nog med sådant jag funderar på och lite mer " Jag skulle vilja"

Jag skulle vilja:

att jag blir över 80 år gammal.
få ett bättre fokus så jag kan skriva minst en roman.
vinna på lotto så att jag kan njuta av livet med en mojito i ena handen.
bli ekonomiskt oberoende.
Bli antagen till utbildningen trots att jag inte har betyg i Ma C.





utsikten från mitt jobb idag. Tyckte den passade ganska bra till det här ämnet.


Kommentarer
syster

Åh vilken fin utsikt du har, älskade lillasyster.. och jag gillar bilden du la in på oss :) puss

2010-11-21 | 01:46:02
http://vidabuena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback