Prisa gudarna!

Jag hade en skit bra dag igår! Helt lyrisk idag, så bra var den!

Jobbade kort dag igår som tur var, hade ingen energi kvar på att ta emot felanmälningar och sälja produkter, fick helt enkelt en kortslutning i energisystemet. Men som tur var så slutade jag 13 och då pallrade jag och Ems oss ut på en tur i backen. Min älskade bräda, den funkar så bra fastän att den inte blivit vallad eller slipad för denna säsong. ♥

Det första vi gjorde var att sätta oss och käka en pizzaslize som lunch inne på Björnrikegården {nordens bästa mat?} och sedan tog vi oss sakta men säkert igenom hela området. Ems skulle testa lite extra och körde upp på en kant men det blev plattfall, gogumma.
Vi tog oss till det nya området och testade den nya sittliften, nordens snabbaste sittlift och längsta: Grizzly express. Den gick så snabbt så att man var tvungen att ta på sig brillorna och gömma kinderna. Men tack vare farten så tänkte jag inte på höjden, men det var inte lika roligt att ta sig ner för backen igen då det började skymma.

En afterski är obligatoriskt så vi masade oss tillbaka till Björnrikegården och lyssnade till två härliga trubadurer och njöt av en  öl.
När våra kollegor slutade för dagen så slappnade vi av i bastun och förberedde oss för en middag (även den på Björnrikegården {förstår ni nu hur gott det är där?!?}. Det var inte allt för mycket folk där under middagen och det var skönt, ingen stress att någon annan hade bokat våret bord efter oss osv. När middagen hade fått våra magar runda och goa så var det en anhalt kvar: Husky. Måndaxklub är även det obligatoriskt då man får bowla för 20 kr per person. Jag, Ems och David spelade två omgångar och prisa gudarna, jag klådde Ems två ggr ;) David spelade på sin egna nivå, men fasiken vad gött det var att äntligen {ÄNTLIGEN} få klå Ems i bowling. Hon är alldeles för grym på det, vet dock inte om detta någonsin kommer ske igen, därför är det viktigt att jag dokumenterar det i bloggen. Så att jag har något att gå tillbaka till ;)

Det värsta var nog att jag drack en redbull när jag skulle spela, vilket ledde till att jag fortfarande var vaken 02 inatt? Och nu i skrivandets stund så är jag otroooligt trött igen. Men men, det är smällar man får ta :)

Jag hade en underbar dag igår, det behövdes nog spenderas lite tid oss emellan och vi är ett härligt gäng tycker jag. Det är härligt att man kan spendera tid utanför jobbet och ha trevlig, väldigt viktigt enligt mig och jag får absolut tacka Ems som kom på idén. Även att hon kom på att vi skulle ta oss en tur i backen för de backarna vi har just nu är så otroligt sköna att svepa fram på. Var lite sugen att åka bräda idag också men nu väntar en lunch med mormor och syster.



En suddig bild på Ems i backen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback