Footprints

"Imorgon" blev visst över en vecka. Jag förstår att läsarantalet har minskat, det händer ju inget här.
Besvikelsen jag kände/känner är på grund av att jag inte kom in på den utbildningen jag ville gå.
Nu är det sagt, nu är det officiellt och nu vet alla. {Men ja, här i mitt område så sprids andras olycka snabbare än något annat. Så ni vet säkert redan..]

Misslyckande.

Jag vet inte hur jag ska tackla det här egentligen. Jag kom in på skolan förra gången men tog inte chansen.
Samtidigt som jag hade stora farhågor att jag inte skulle komma in den här gången så har jag väntat så länge på resultatet att jag börjat intala mig själv att jag redan var antagen?
Jag vet inte hur jag ska förklara.
Oavsett vad så kändes det som om någon slog undan benen på mig och samtidigt så skrek mina hjärnspöken "jag visste det! Hur kunde jag tro något annat, värdelös."
Och dagen efter var jag tvungen att stå där, hålla tillbaka tårarna och säga "Nej, jag kom inte in"
Det finns säkert flera som mår lite gott av min nekade ansökan. De som inte tycker att jag förtjänar det.
Och samtidigt som en del av mig blir ledsen av tanken, så blir andra sidan av mig trotsig.
 
Jag må ha misslyckats nu, men jag vet att jag har kommit in en gång. Jag kanske kan göra det igen. Annars kanske det kan bli till min fördel.
Ibland är det svart eller vitt.
 
Jag måste nog berarbeta det här ett tag till. Känner mig väldigt bitter.

Kommentarer
Petra

Trist, jag förstår att det känns jobbigt.. :( Jag hoppas att det går bra nästa gång! Kramar!

2012-12-22 | 15:02:55
http://urallasynvinklar.blogg.se
Maria Sj

Men varför i hela friden skulle nån gotta sig över att du inte kom in på skolan? Så knäppa människor hoppas jag vi inte har i vår närhet...
Att du inte kom in denna gången var för att förmodligen går det inga roliga människor i den grupp du skulle hamnat, så nästa gång tar de in dej och de andra glada typerna som du passar fint med =)
Kram på dej Larsson!!
x

2012-12-31 | 12:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback