Filmtips - Snow white and the Huntsman



Igår gick jag och M på bio inne på Jungceylon här i Patong och underbart nog så hade de premiär på 'snow white and the huntsman' dagen innan.
Men en gigantisk cola och en hink med popcorn var det bara att luta sig tillbaka i de underbara sofforna som man delar två och två och njuta av filmen.

Handling:

Den onda drottningen Ravenna (Charlize Theron) upptäcker en dag när hon frågar sin spegel (Christopher Obi Ogugua) vem som är vackrast av de alla, att hennes styvdotter Snövit (Kristen Stewart) har stigit över henne i skönhet. Avundsjukan tar övertag på henne, eftersom Snövit vid det laget anses som rikets framtida härskare, istället för henne själv. Spegeln ber henne att ge honom Snövits hjärta, och han ska ge drottningen evigt liv. Drottningen beordrar dödandet på Snövit, men Snövit lyckas rymma in i Den mörka skogen. Drottningen skickar jägaren Eric (Chris Hemsworth) efter henne, men istället för att skära ut Snövits hjärta går han över på hennes sida. Han börjar lära upp Snövit för strid och överlevnad, och tillsammans med de sju dvärgarna och prins William (Sam Claflin), så påbörjas upproret med mål att en gång för alla döda den onda drottningen. Men drottningen ger sig inte utan strid.

{Hittade handlingen HÄR, där kan ni även läsa mer om filmen}

Mitt omdöme:

Underbar film som höll mig fängslad från det att den startade tills eftertexterna började rulla på skärmen.
Jag är faktiskt riktigt lycklig då det skimmer som sagan gav mig när jag var liten fortfarande hålls intakt trots att denna film är mer spännande och fylld med scener som får kroppen att sitta på helspänn!
Har ni möjlighet att se denna inom en snar framtid, gör det!

Mitt betyg:



5 popcorn av 5 möjliga, ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback