Cozy

Dagarna går och jag går in i snooze läge när det gäller bloggen. Inte för att jag inte vill blogga, utan mer för att jag har fullt upp med att hålla koll på vad det är jag ska göra på jobbet och spendera så mycket tid som möjligt med Kelah.
Sedan är det nog inte så roligt att läsa om sådant jag pysslar med på jobbet direkt?
"Idag har jag bytt nyckelbrickor på 30+ lägenheter, tagit av nycklar på en knippa och satte över dem på nästa nyckelbricka..." ??
Nej, det finns mycket roligare saker att berätta.. iallafall borde det finnas bättre saker att berätta.
De dagarna det inte finns, uppdateras det inte.
 
I torsdags gick startskottet för höstforum på Vemdalsskalet! Himmelriket!
Jag kände inte för att festa den helgen utan valde att istället vara chaufför. På torsdagen körde jag upp min älskade mamma som ville dansa till Streaplers, King edward's och Expanders.
I början var forum ett dansbandsforum dit folk åkte från hela landet för att dansa till både stora och små dansband.
Nu för tiden är det lite annorlunda, dansbanden får ge mer plats till discogolv och barhäng. Men trots att jag tycker att det är lite sorgligt att dansbanden får ta ett {kanske två?} steg tillbaka så är det roligt att se att det är stor variation på åldrarna just under den helgen. Alla är välkomna, bara man har åldern inne.
Man pratar, umgås och dansar med alla.
Jag tror att min kära mor hade roligt och några danser blev det allt. Till och med jag tog mig en sväng om.
 
Jag jobbade fram till lördagen så jag tog det lugnt hemma på fredagen, försökte ta igen lite sömn så att jag skulle vara tipptopp.
Återigen valde jag att vara chaffis på lördagen och det blev några turer emellan byarna och  några redbull senare hoppade jag runt på dansgolvet.
På söndagen fyllde min barndomskompis Fredrik år så jag och syster firade honom och Martin (som fyllde år i lördags) med att unna oss en gofika på Åtgårdens café.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback