Nu är det dags

Äntligen! Jag känner smak igen och jag känner lukt! Underbart kan jag ta och meddela.
Min frånvaro har självklart berott på att jag åkte på en dunderförkylning för två veckor sedan.
Det började med hals och näsan korkade igen, sedan blossade febern upp och hostan tog sig en sväng om. Men precis när jag trodde att allt började lugna ner sig så vände det och P A N G  så hade ansiktet svullnat upp, tänderna gjorde ont och bihålorna var som ett minne blott.
Jag har alltid trott att bihåleinflammation inte var så farligt.. nu vet jag att det gör förbaskat ont, det är inte roligt för fem öre och jag vill ALDRIG ha det igen.
Fy fabian!
I torsdags skulle jag jobba min sista dag men jag pallade bara en halvdag sedan var jag tvungen att åka till sjukhuset för att få medicin. Det gjorde så ont..
Nu har jag ätit penicillin i 5 dagar och sovit så gott som konstant. Jag är helt slut och näsan vägrar sluta rinna. Men redan efter två dagar med medicinen så hade värken i ansiktet försvunnit.
 
Några dagar till, sen så är jag prima igen.
 
Nytt och spännande: Jag ska flytta till lägenhet i S. Jag vet att jag absolut inte skulle tillbaka till S, nej pest och pina. Men varje gång jag är in på dollar så saknar jag affären. Och jag saknar alltid kollegorna, jag gråter ju till och med av seperationsångest från Maja. Så nu över sommaren så flyttar jag till en lägenhet, känns bra. Jag håller mina tummar och tår att de vill ha tillbaka mig på jobbet..
Känns faktiskt förbaskat bra att flytta då jag kommer ha nära till Joakim dessutom. Vilket känns väldigt viktigt.
Och jag kommer ha något eget, det som jag suktat efter så länge.
 
Allt känns så väldigt bra!

Kommentarer
Mary

Jag tycker de är kul att du ska flytta dit! Jag ska å va hemma i sommar :) kan vi hänga å hitta på hyss! Hoppas förkylningen blir bra snart! Kram från Fiji

Svar: Men Mary! Gud vad roligt att höra ifrån dig! Hoppas verkligen att ni har det kung på Hawaii! Ja, underbart om vi kan hitta på en massa hyss i sommar! Vore hur skoj som helst! Plus att du vet vart min lägenhet ligger, för jag tar över Issas lägenhet! Kom förbi när du är hemma igen! <3 kramar till Hawaii från bleksverige

2013-04-25 | 05:31:51
http://www.mariejohnsson.blogg.se
Jynarn

Bra du mår bättre! Å ja längtar att få se din lya i Stor S :)

2013-04-25 | 10:40:06
http://jynarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback