Äntligen december!

Joakims första julskinka, någonsin. Mums.
 
Åh! Min favoritmånad är här!
Sommarmånaderna och december står högst upp på listan. (Men krispiga februaridagar och värmande aprildagar har sin charm de också ♥
 
Julkalender, pepparkakor, snö, granlukt, glögg, tända ljus, julgran, röda detaljer, ljusslingor, leende ansikten, mysiga stickade plagg, paket, dunjackor, varm choklad.. och bland det bästa av allt: man får inte konstiga blickar om man strosar runt med tjocksockar.
Sedan har vi såklart julmust och julskinka.
Mmmm.
Och chokladjulkalendern.. tradition.
 
Ja, jag hyser varma känslor för den här månaden.
 
Jag sitter bänkad framför julkalendern åter igen. (3:e året i rad) och jag tror att den kan visa sig vara riktigt bra.
Min favorit på senare år är Tjuvarnas jul {Visst hette den så?) och den blir svår att klå.
 
Joakim börjar nog också komma in i julstämning för igår ställde han sig och gjorde en julskinka och det tackar man ju inte nej till.
Så idag blev det julskinksmörgås till middag.
 
5 december och jag kan snart säga att jag är frisk från min förkylning.
Nästa helg beger jag mig till huvudstaden för att umgås med D och G igen! Längtar verkligen.
Innan dess kommer det vara en helvetesvecka men jag ska jobba i helgen och förbereda allt (usch, fy bubblan) så att alla betyg och allt arbete är klart tills dess.
No more stress.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback