Flashig frilla?

Vad tror ni att jag kom på?
Orkar jag inte boka tid hos någon som kan klippa mitt hår och min vanliga "frisör" inte har tid. Ja, då kan man lösa det genom att köpa saxar, youtuba och hålla tummarna.
 
Jag hatar att klippa mig hos frisörer då de alltid försvinner alldeles för mycket hår. JAG VET att mitt hår är slitet, det är därför jag vill klippa mig.. men om jag säger att jag vill behålla längden så är det precis det jag menar.
Jag kan hellre gå fler gånger {mer konternueligt] än en gång och se allt försvinna.. Krokodiltårarna rullar om jag blir missnöjd {jag tycker det kan vara lite väl pinsamt i vissa lägen]. Men hey, nu har jag hittat ett sätt som funkar för mig.
 
Som ni kan se på den ena bilden så var mitt hår VÄLDIGT slitet, det tog evigheter att borsta ut alla tovor efter varje natt och fågelbo.. ja, det är bara förnamnet.
Jag kände att jag kunde chansa i det här läget då jag har lite hår att chansa med.. plus att jag kan alltid be om hjälp om jag strular till det.
Men efter att jag konstaterat att mina armar är för korta och att hårrester kittlar ganska bra så blev resultatet sådär.
Och som ni ser så är håret inte helt hundra, men jag förlorade inte allt för mycket längd och jag känner mig ganska nöjd.
Nu ska jag klippa mig igen om ca 6 veckor och hoppas att det hjälper mitt hår att bli starkare/friskare/längre... ja ni fattar.
 
(Sedan kan jag erkänna att man INTE ska byta sida på saxen när man justerar de främre partierna... det kan bli lite ojämt...nu vet jag det)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback